رئیس جمعیت هلال‌احمر خواف، با توجه به وقوع چندین زلزله از شهروندان خواست کیف اضطراری شامل لوازم اولیه، ضروری و همچنین مواد خوراکی خشک تهیه و همراه داشته باشند.

مردم خواف کیف اضطراری و مواد خوراکی خشک فراهم کنند

به گزارش قدس خراسان، محمد افشار مقدم با بیان اینکه شهرستان خواف ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، اظهار کرد: در پی وقوع زمین‌لرزه‌های پی‌درپی در افغانستان که خواف را هم چندین بار لرزاند، نیروهای امدادی هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمدند و ستاد بحران شهرستان نیز تصمیماتی گرفت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خواف افزود: در مرحله نخست، ۳۰ امدادگر در قالب ۵ تیم ۶ نفره به حالت آماده‌باش درآمدند، همچنین تیمی از پایگاه امداد و نجات سه راهی نشتیفان که نزدیک به روستاهای خواف و همجوار با مرز افغانستان بودند، اعزام شدند.

وی افزود: نگرانی ما بیشتر از روستاهای چاه زول و نهور بود که پس از ارزیابی‌های صورت گرفته خوشبختانه تاکنون خسارت جانی و مالی گزارش نشد.

افشارمقدم افزود: مراجعات حضوری برای گزارش ترک خوردگی دیوار منازل داریم که برای انجام کار کارشناسی و اینکه مشخص شود ایمنی خانه آسیب دیده یا خیر و آیا مربوط به زلزله امروز بوده به بنیاد مسکن معرفی می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خواف از مردم خواست ضمن حفظ آرامش خود، کیف اضطراری شامل لوازم اولیه و ضروری و مواد خوراکی خشک برای خود تدارک ببینند و همراه داشته باشند تا در صورت تکرار زلزله بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی اعلام کرد: ضمن اینکه نیروهای امدادی تا ۲۴ ساعت آینده در حالت آماده‌باش خواهند بود، امشب نیز نیروهای امدادی و انتظامی گشت شبانه خودرویی و موتوری خواهند داشت تا چنانچه مردم از بوستان‌ها و پارک‌های شهر استفاده کردند در ایمنی کامل باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.