کانون شتاب دهنده‌های برنامه‌نویسی پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، استاندار و سایر مسؤلان استانی افتتاح شد.

سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه فناوری/ افتتاح کانون شتاب دهنده‌های برنامه‌نویسی

به گزارش قدس آنلاین،، محمدنبی شهیکی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح کانون شتاب دهنده‌های برنامه‌نویسی پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان که با حضور میثم عابدی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، استاندار و سایر مسؤلان استانی برگزار شد، اظهار داشت: در این رویداد بالغ بر 1200 نفر از جوانان علاقه‌مند به حوزه برنامه‌نویسی از سراسر استان و همزمان با زاهدان در شهرستان‌های زابل، زهک، ایرانشهر و چابهار شرکت کردند که استقبال بی‌نظیری بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان، افزود: این رویداد با هدف معرفی حوزه جذاب و پول‌ساز برنامه‌نویسی و شناسایی جوانان و علاقه‌مندان این بخش در استان آغاز به‌کار کرد.

وی گفت: در قالب این رویداد، تمام ثبت نام کنندگان از مزایای آموزشی این رویداد بهره‌مند می‌شوند و در همان ابتدا آزمون تعیین سطح از آنها گرفته شد و بر اساس میزان توانمندی که دارند در دوره‌های آموزشی مقدماتی و تخصصی و پیشرفته شرکت می‌کنند.

شهیکی ادامه داد: این افراد تا زمانی که به میزان قابل قبولی از توانمندی برسند تحت آموزش قرار می‌گیرند و پس از پایان دوره‌ها به شرکت‌های دیگر برای فعالیت و مشارکت در پروژه‌های عملی معرفی و وارد فاز عملیاتی و کسب درآمد می‌شوند.

وی تصریح کرد: این افراد در پایان می‌توانند با راه‌اندازی شرکت‌های کسب و کار و بر اساس آموزش‌هایی که دیده‌اند نسبت به ایجاد اشتغال پایدار و ثابت برای خود و دیگران اقدام کنند که این مهم در کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در جوان‌ترین استان کشور نقش بسزایی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.