نتایج آزمون استخدام دبیر تا اوایل آبان اعلام می‌شود و دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ظرف یک هفته آینده منتشر خواهد شد.

۱۱۰۰۰ معلم جدید در مرحله تکمیل ظرفیت استخدام می شوند

وزارت آموزش و پرورش اردیبهشت و مرداد امسال دو آزمون استخدامی برای جذب آموزگار، دبیر و هنرآموز برگزار کرد.

نتایج آزمون استخدام دبیر و هنرآموز (ویژه هنرستان‌ها) تا پایان مهر و اوایل آبان اعلام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود از ۲۲ هزار ظرفیت موجود حداقل ۱۵ هزار ظرفیت تکمیل و افراد پذیرفته شده عازم مدارس شوند همچنین این آزمون همانند آزمون آموزگاری، مرحله تکمیل ظرفیت خواهد داشت.

در آزمون آموزگاری که نتایج نهایی آن ۳۰ شهریور اعلام شد، قرار بود ۲۸ هزار نفر استخدام شوند اما ۱۱ هزار ظرفیت خالی ماند بنابراین دفترچه تکمیل ظرفیت برای تکمیل ظرفیت خالی مانده تدوین و به سازمان سنجش ارسال شد و احتمالاً ظرف یک هفته آینده توسط این سازمان منتشر خواهد شد.

تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگار تا پایان مهر

علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به داوطلبان آزمون آموزگاری برای مرحله تکمیل ظرفیت توصیه کرد که محتوای دفترچه را با دقت مطالعه کنند، کد رشته محل‌های جدید و شهرهایی را که در استان محل سکونت آن هاست، انتخاب کنند تا شانس قبولی افزایش یابد.

حذف قید زن و مرد در تکمیل ظرفیت آموزگاری

در محل تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری به دلیل آنکه تعداد داوطلبان مرد اندک است، قید زن و مرد حذف شده تا احتمال قبولی افزایش یابد.

دوره‌های آموزشی معلمان جدیدالاستخدام اواخر مهر توسط دانشگاه فرهنگیان به روش مجازی برگزار می‌شود که امتحان پایانی به شیوه حضوری است همچنین بخشی از مهارت آموزی به صورت حضوری با حضور اساتید راهنما در کلاس‌های درس برگزار و اشکالات معلمان جدید در تدریس به آنها گفته می‌شود.

به گفته فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، ۳ هزار نفر از معلمان مدارس غیردولتی و ۴ هزار نفر از معلمان خرید خدمات در آزمون استخدامی امسال پذیرفته شدند که مهارت معلمی را کاملاً می‌دانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.