وزیر کشور روز یکشنبه دستور تخلیه واحدهای ناایمن در مسکن مهر شهر سمنان را صادر و بر ساماندهی آن از سوی استانداری سمنان تاکید کرد.

جزئیات ساماندهی واحدهای ناایمن مسکن مهر سمنان در پی دستور وزیر کشور

به گزارش قدس آنلاین،  وزیر کشور دیروز (یکشنبه) در سومین نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور، علاوه بر دستور تخلیه سریع واحدهای دارای مشکل فنی در شهرک مسکن مهر سمنان، از سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی این وزارتخانه خواست تا به سرعت نسبت به پیگیری حقوقی و پاسخگوکردن سازندگان متخلف بخشی از مسکن مهر سمنان که فاقد ایمنی شناخته شده است، اقدام کنند.

این دستور وزیر کشور پس از ارائه گزارش معاونت عمرانی استانداری سمنان درباره احتمال بروز حادثه‌ای شبیه متروپل در بخشی از مسکن مهر شهر سمنان، صادر شد و وزیر کشور تاکید کرد: در گام نخست باید به سرعت ساکنان این واحدها تخلیه و در مکانی اسکان داده شوند تا خطر جانی برطرف و بسته به نظرات وزارت راه و شهرسازی، ساختمان دائم برای آنها فراهم شود.

با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت‌وگویی اختصاصی در این باره صورت گرفت.

اشکال فنی ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی در مسکن مهر سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان  گفت: ساکنان ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی در مسکن مهر سمنان به دلیل ناایمن بودن ساختمان در حال تخلیه خانه‌هایشان هستند.

محمد حمیدی افزود: ۳۳۶ خانوار در ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی ناایمن در مسکن مهر سمنان ساکن هستند که از این تعداد ۲۲ واحد تخلیه شد و دیگر ساکنان نیز در حال تخلیه هستند.

تخصیص زمین تا ارایه وام قرض‌الحسنه به مالکان واحدهای مشکل‌دار

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: پرداخت سه میلیارد ریال قرض‌الحسنه به هر یک از ساکنان ۲۱ بلوک ناایمن مسکن مهر سمنان برای تخلیه و اجاره خانه در مکانی دیگر از جمله اقدامات برای ساماندهی این موضوع بوده است.

وی اضافه کرد: به هر یک از مالکان ۲۱ بلوک ناایمن مسکن مهر سمنان زمین ۲۰۰ متری با مجوز ساخت حداقل ۷۵ متر بنا با پرداخت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کمک‌هزینه ساخت پرداخت می‌شود.

۴۰ نفر وام گرفتند و ۶۰ نفر برای دریافت زمین اقدام کردند

حمیدی تصریح کرد: اکنون ۴۲ نفر از مالکان ۲۱ بلوک ناایمن مسکن مهر سمنان تسهیلات کمک‌هزینه ساخت دریافت کردند و به زودی واحد خود را تخلیه می‌کنند.

وی افزود: ۶۰ نفر از مالکان نیز برای دریافت زمین به منظور آغاز ساخت خانه اقدام کرده‌اند.

حمیدی یادآور شد: زمین درنظرگرفته شده برای ساخت خانه برای مالکان ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی ناایمن مسکن مهر سمنان، زمین مجاور دانشگاه پیام‌نور این شهر درنظرگرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، تخلیه تمامی واحدهای ناایمن مسکن مهر سمنان با اهتمام پیگیری می‌شود.

تاکید وزیر کشور در مورد تخلیه و ساماندهی مسکن مهر ناایمن سمنان

وزیر کشور، ضمن دستور تخلیه سریع این واحدها، از سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی این وزارتخانه خواست تا به سرعت نسبت به پیگیری حقوقی و پاسخگوکردن سازندگان متخلف بخشی از مسکن مهر سمنان که فاقد ایمنی شناخته شده است، اقدام کنند.

جزئیات ساماندهی واحدهای ناایمن مسکن مهر سمنان در پی دستور وزیر کشور

احمد وحیدی روز یکشنبه در سومین نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور، این مطلب را پس از ارائه گزارش معاونت عمرانی استانداری سمنان درباره احتمال بروز حادثه‌ای شبیه متروپل در بخشی از مسکن مهر شهر سمنان، مطرح کرد.

وی تاکید کرد: در گام نخست باید به سرعت ساکنان این واحدها تخلیه و در مکانی اسکان داده شوند تا خطر جانی برطرف و بسته به نظرات وزارت راه و شهرسازی، ساختمان دائم برای آنها فراهم شود.

وزیر کشور با بیان اینکه ممکن است در واحدهای نهضت ملی مسکن که شخصی‌سازی می‌شود هم چنین مواردی تکرار شود، تصریح کرد: گزارشی برای شورای نهضت ملی مسکن ارسال شود و وزارت راه وشهرسازی هم نظارت بر ساخت این واحدها را افزایش دهد تا از بروز فاجعه جلوگیری شود.

وحیدی از سازمان مدیریت بحران و استانداری سمنان خواست به سرعت نسبت به تخلیه ساکنان این مجتمع‌های مسکونی فاقد ایمنی اقدام کنند و رسانه‌ها هم نسبت به تنویر افکار عمومی وارد عمل شوند.

وی بار دیگر تاکید کرد: متخلفان ساخت این مجتمع‌ها از هر دستگاهی که باشند باید تحت تعقیب قرار گیرند و خسارات وارده را بپردازند. از این رو، معاونت حقوقی سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی وزارت کشور باید از سازندگان این مجتمع‌ها شکایت کنند.

وزیر کشور با انتقاد از عدم نظارت کافی دستگاه‌های متولی بر ساخت و سازها، عنوان کرد: در هر موردی که ساختمان‌ها برابر شناسنامه صادره احداث نشده باشد، باید از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.