معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به برداشت مکانیزه کشت اول برنج گفت: برداشت اول برنج در مزارع شالیزاری انجام شد و کشاورزان کار برداشت دوم را آغاز کرده‌اند.

برداشت چین اول برنج در مازندران کامل شد/ آغاز برداشت رتون در شالیزارهای شمال

به گزارش قدس آنلاین، احسان عباسپور با بیان اینکه هم‌اکنون در وضعیت برداشت رتون و کشت مجدد برنج در استان مازندران هستیم، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم برداشت رتون و کشت دوم درمازندران به ۳۰۰ هزار تن شلتوک برسد و حدود ۱۲۰ هزار تن برنج سفید نیز برداشت شود.

وی با اشاره به برداشت مکانیزه برنج در کشت اول افزود: سطح زیر کشت برنج در کشت اول به ۲۰۹ هزار هکتار رسید و پیش‌بینی تولید برنج نیز یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن شلتوک خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت کامل کشت اول برنج در مزارع شالیزاری مازندران خبر داد و گفت: کار برداشت برنج رتون و کشت دوم برنج در مازندران آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه امسال در ۴۱ هزار هکتار رتون کشت و کار شد خاطرنشان کرد: سطح کشت دوم برنج نیز ۶۳ هزار هکتار بوده که تا نیمه اول آبان کشت و کار می‌شود.

عباسپور تاکید کرد:از  ۲۰۹ هزار هکتار برنجکاری استان ۲۶ هزار هکتار به ارقام پرمحصول اختصاص یافت.

وی یکی از سیاست‌های دولت را در سال‌جاری توصیه بر کشت ارقام محلی برنج عنوان کرد و گفت: در مازندران خرید برنج ارقام پرمحصول برنج تولیدی سال گذشته در  شرکت غله و خدمات بازرگانی انجام می‌شود.

عباسپور ادامه داد: ۱۹ مرکز خرید در تبادلات برنج پرمحصول فعالیت دارند و تاکنون ۵ هزار و ۳۰۰ تن محصول برنج تولیدی پارسال خریداری شد.

به گفته این مسئول خرید ارقام محلی برنج سال گذشته همچنان ادامه دارد و درباره خرید ارقام محلی سال گذشته شرکت‌های پشتیبانی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ورود پیدا کردند.

عباسپور بر کشت و کار دانه‌های روغنی پس از برداشت برنج تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.