رئیس کل دادگستری استان مرکزی از دستور رئیس قوه قضائیه برای ایجاد مجتمع تخصصی قضایی در استان خبر داد و گفت: تخصصی شدن محاکم حقوقی و خانواده نیز فرصت بسیار ارزشمندی است.

دستور رئیس قوه قضائیه برای ایجاد مجتمع تخصصی قضایی در استان مرکزی

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در آئین افتتاح مجتمع دادگاه های کیفری ۲ اراک با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان مرکزی اظهار داشت: تخصصی شدن در امر رسیدگی و تمرکز زدایی از تجمع تمامی محاکم حقوقی و کیفری در یک مجتمع، از تصمیمات خوب و مطلوبی بود که پس از برگزاری جلسات کارشناسی و اخذ نظرات مختلف گرفته شد.

وی افزود: با افتتاح مجتمع دادگاه های کیفری ۲ اراک شاهد استقرار مجتمعی هستیم که در آن به صورت تخصصی به موضوعات کیفری پرداخته می شود و تسریع در رسیدگی و کاهش زمان رسیدگی را در پی خواهد داشت.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: تجمیع محاکم در یک ساختمان موجب بروز مشکلاتی همچون تراکم جمعیتی، ایجاد بار ترافیکی در اطراف مجتمع و در نهایت باعث عدم امکان رعایت تکریم ارباب رجوع و نارضایتی می شد که با فعال کردن مجتمع فوق الذکر در حقیقت امکان دسترسی بهتر و آسان تر شهروندان به شعبات کیفری در مرکز شهر فراهم شد. 

موسوی بیان کرد: بنا به تاکیدات رئیس قوه قضائیه در کنار رسیدگی های بدون اطاله و سریع، همواره رعایت حقوق متهمان مورد تاکید و توجه است و در مجتمع تخصصی کیفری، حتی حقوق متهمان کاملا رعایت خواهد شد، چرا که این مهم می‌تواند به ارتقاء رضایت مندی از عملکرد دستگاه قضایی کمک نماید و موجب افزایش سرمایه اجتماعی گردد.

وی افزود: تخصصی شدن محاکم حقوقی و خانواده نیز فرصت بسیار ارزشمندی است تا مراجعین به مجموعه محاکم حقوقی، فارغ از رسیدگی های جزایی و دیدن مجرمین و دادرسی های خاص آن ها باشند.

موسوی تصریح کرد: در راستای تخصصی و تفکیک شدن دعاوی و خواسته ها و نیز تفکیک جرائم خاص از غیر مهم، با دستور ریاست معظم قوه قضائیه و موافقت معظم له با تشکیل مجتمع اقتصادی در مرکز استان مرکزی که یکی از قطب های صنعتی کشور است، مقرر شد پس از فراهم شدن زیر ساخت ها، این مجتمع تخصصی نیز در مرکز استان راه اندازی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.