معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: سال گذشته ‌١٣٨ درصد اعتبار تسهیلات تبصره «١٨» استان جذب شده است.

‌١٣٨ درصد اعتبار تسهیلات تبصره «١٨» استان ایلام جذب شد

به گزارش قدس آنلاین، شهریار عباسی ظهر دوشنبه در نشست تبصره «١٨» استان گفت: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری عزم خود را جزم کنند تا بتوانیم حداکثر بهره‌مندی برای افرادی که متقاضی جذب این اعتبارات در راستای ایجاد اشتغال پایدار در استان هستند را فراهم نماییم.

وی ادامه داد: اولویت پرداخت تسهیلات تبصره «١٨» باید بر این اساس باشد که ابتدا طرح‌هایی که به محض دریافت، به‌بهره‌برداری می‌رسند و اشتغال پایدار ایجاد می‌کنند در نوبت پرداخت قرار گیرند.

معاون استاندار ایلام بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی باید ابتدا واحدهایی که قابلیت احیا دارند یا افزایش ظرفیت مدنظرشان است را شناسایی و با حضور آنها جلسه توجیهی برگزار کنند و آدرس سامانه و شرایط را توضیح داده تا اطلاعات خود را بارگذاری کنند.

وی اضافه کرد: واحدهای قابل احیا درحوزه‌های کشاورزی، صمت، گردشگری اطلاع‌رسانی شود و در سامانه نهضت احیا ثبت‌نام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام عنوان کرد: کارکنان شبکه بانکی به دلیل کمبود وقت باید کارشناسی طرح‌ها را به‌سرعت انجام داده تا عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با سهم استان‌ها از محل اعتبارات تبصره ماده «۱۸» گفت: هدف از پرداخت این تسهیلات، کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور است و شاخص پرداخت سهم هر استان نیز براساس کم‌برخورداری و نرخ بیکاری آن استان در نظرگرفته می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: تصویب مصوبه‌های تبصره ماده «۱۸» باید براساس دستورالعمل‌ها ابلاغی باشد، زیرا مبنای دستور العمل‌ها پرداخت تسهیلات در استان‌های کم‌برخوردار به پروژه‌های بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی بلامانع است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.