فرماندار نیشابور از برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب در این شهرستان با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

کنگره ملی بزرگداشت ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب در نیشابور برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان، مهدی دونده ۱۷ مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگترین رویداد شرق کشور کنگره ملی بزرگداشت ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب و بزرگترین نمایشگاه رزمی، فرهنگی و نمایش میدانی شرق کشور با عنوان«صدای پای عشق» از ۱۹ الی ۲۶ مهر ۱۴۰۲ در نیشابور برگزار می‌شود.

فرماندار نیشابور با بیان اینکه نیشابور بزرگ به عنوان خاستگاه حدیث شریف سلسله الذهب و سرآمد ایثار و شهادت و سرافرازی، میزبان یاد شهیدانی است که جای‌جای این ابرشهر بزرگ تاریخ، هنوز هم منوّر و عطرآگین به حضور آن ستارگان است، افزود: ۲۵۳۲ مشعل هدایتی که دل‌های مشتاقان و ارادتمندان را با خود همراه کرده و به سوی وادی هفت شهر عشق رهنمون می‌سازند.

وی خاطرنشان کرد: نیشابور بزرگ مفتخر است در سال‌های دفاع مقدس حضور ۳۵ هزار رزمنده، ۳۱۳ آزاده و بیش از ۷۰۰۰ جانباز را دارد که از ۱۳ استان کشور آمار ایثارگری آن بیشتر است.

دونده افزود: بزرگترین نمایشگاه رزمی، فرهنگی و نمایش میدانی شرق کشور با عنوان «صدای پای عشق»، برگزاری نمایش میدانی توسط هنرمندان نیشابور و کشور در یک سن بزرگ به روایت نقش نیشابور در طول تاریخ تشییع تا امروز از جمله برنامه‌های جنبی این کنگره ملی است.

فرماندار نیشابور اظهار کرد: نمایش بزرگ میدانی «صدای پای عشق» از ۱۹ تا ۲۶ مهر ۱۴۰۲ هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برای ۷۰۰۰ تماشاچی روایت خواهد شد، همچنین درهای نمایشگاه رزمی و فرهنگی از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ شب به روی علاقه‌مندان باز است.

وی یادآور شد: اجلاسیه کنگره ملی ۲۵۳۲ شهیدان دیار سلسله الذهب نیشابور بزرگ را ۲۶ مهر ۱۴۰۲ با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و مردم ولایت مدار در ورزشگاه انقلاب نیشابور برگزار خواهد شد.

دونده گفت: ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب ضمن تکریم این روزهای عزیز از همه نهادها، ادارات، خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان، پیشکسوتان، اساتید، دانشجویان، دانش آموزان و مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه خراسان رضوی و نیشابور بزرگ دعوت می‌نماید با حضور در بزرگترین رویداد شرق کشور ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام با آرمان‌های این عزیزان و امام شهدا و مقام عظمای ولایت تجدید پیمان کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.