۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 922983

قرار نیست در این مطلب از آن جمله یا ضرب‌المثل معروف اما غلط و اشتباه: «بشر جایزالخطاست» دفاع یا سوءاستفاده کنیم.

از این راه نرو!

حوالی امروز/ اما واقعیت زندگی انسان و عرصه‌ها و صحنه‌های مختلفش این است که آدم، همیشه در معرض خطا و اشتباه قرار دارد. پیامد اشتباهات ما اغلب نه تنها دامنگیر خودمان می‌شود بلکه ممکن است پدر و مادر، خواهر و برادر و... را هم درگیر کند. ماجرا وقتی بدتر می‌شود که ما زندگی مشترک را آغاز کرده‌ایم. در این حالت، حتی اشتباهات ریز و به ظاهر کم اهمیت می‌تواند سرنوشت خانواده تازه ما را عوض کند. درباره هفت نمونه از این اشتباهات که ممکن است بیشتر خانم‌ها مرتکب آن شوند مطلبی را به نقل از «رویداد۲۴» بخوانید.


بیا مثل هم باشیم
اولین اشتباه این است که برخی‌ها فکر می‌کنند باید درست مانند همسرشان بیندیشند یا همسرشان مثل آن‌ها فکر کند تا رابطه‌ای خوب و عاشقانه را تجربه کنند. این ماجرا اصلاً شدنی نیست چون شما از دو دنیای متفاوت خانوادگی و فیزیکی و فیزیولوژیک آمده‌اید. در ضمن زندگی با کسی که درست مانند شما فکر می‌کند بیشتر خسته‌کننده است تا جذاب. پس تفاوت‌هایتان را بپذیرید.  اشتباه دوم این است که فکر کنیم رابطه خوب رابطه‌ای است پر از علایق و فعالیت‌های مشترک. اگر خود و همسرتان را مجبور به انجام فعالیت مشترک کنید نتیجه‌ای جز فشار و استرس و ناراحتی در پی نخواهد داشت.
 اشتباه سوم این است که فکر کنید یک رابطه خوب شبیه داستان‌های عاشقانه است. اما یک زندگی واقعی فراز و فرود دارد و هرگز مانند داستان‌ها و فیلم‌های عاشقانه نیست. قرار هم نیست عشق و علاقه و رفتار عاشقانه شما در سال‌های بعد هم درست مثل روزهای اول زندگی مشترکتان باشد. 
 
زندگی بی‌دعوا
اشتباه چهارم این است که فکر کنید رابطه خوب دو همسر یعنی اینکه هیچ‌وقت، هیچ اختلاف دیدگاه و دعوایی با هم نداشته باشند. این هم شدنی نیست. از دید روان‌شناسان رابطه بدون تنش بسیار خطرناک‌تر از رابطه‌ای است که همسران در آن با هم بحث می‌کنند. در دنیا حتی خوشبخت‌ترین زوج‌ها هم با هم بحث می‌کنند. 
اشتباه پنجم این است که فکر کنید با تغییر شریک زندگیتان، خوشبخت می‌شوید. اگر با همسرتان رابطه خوبی ندارید شاید بهتر باشد پیش از اینکه در فکر تغییر دادن رفتار و شخصیت شریک زندگیتان باشید به فکر تغییر رفتار خودتان باشید.
 فکر هم نکنید شریک زندگیتان باید فردی کامل و بدون ایراد و گل بی‌خار باشد. بنابراین اگر عادت‌های خاص و عجیبی دارد که البته توهین‌آمیز و خشونت‌بار نیستند می‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید. تلاش کنید روی ویژگی‌های مثبت، همان‌ها که روز نخست سبب جذب‌شدن شما به همسرتان شد تمرکز کنید. 
اشتباه ششم این است که فکر کنید فقط با داشتن رابطه خوب با همسر، همه مشکلات زندگی حل می‌شود. این مورد هم غیرممکن است چون در زندگی مشترک همه زوج‌ها اختلافاتی وجود دارد که ممکن است حل شدنی نباشند. پس کوتاه آمدن را هم یاد بگیرید و سعی کنید ضمن کنار آمدن با مشکل آن را مدیریت کنید. 
هفتمین اشتباه این است که برخی‌ها فکر می‌کنند اگر همسرمان ما را دوست داشته باشد هر کاری برایمان می‌کند. این اصلاً منطقی نیست. باید از یکدیگر انتظار معقول داشته باشیم. با ادعای عاشق بودن نباید از طرف مقابل چیزهایی بخواهیم که او را آزمایش کنیم و زیرفشار بگذاریم.
منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.