سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به افزایش شیوع آنفلوآنزا در کرمان، گفت: توزیع واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریور آغاز شده و فرصت تزریق واکسن هنوز وجود دارد.

افزایش شیوع آنفلوآنزا در کرمان/فرصت تزریق واکسن هنوز وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، سعید صحبتی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه شروع فصل پاییز همواره با شیوع و افزایش موارد بیماری‌های تنفسی و ویروسی همراه است، گفت: مهرماه شروع فصل مدارس و تجمع تعداد زیادی از افراد را در یک مکان و فضای بسته برای ساعت‌های طولانی داریم.

وی با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی، ویروس‌های سرمادوستی هستند و در فصل سرما امکان رشد و تکثیر آنها بیشتر می‌شود، گفت: بسته‌شدن درها و پنجره نیز به گردش بیشتر این ویروس کمک می‌کند. تهویه هوا در فضاها و مکان‌های سربسته کمتر می‌شود، به همین خاطر احتمال گسترش این ویروس بیشتر می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ابراز اینکه همه این موارد دست به دست هم داده و باعث بروز موج‌های همه‌گیری بیماری در سطح جامعه می‌شود، ادامه داد: با رصدی که انجام شده، افزایش موارد آنفلوآنزا را در هفته اول ماه در بین دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه به تدریج این ویروس وارد فضاهای خانوادگی شد و با ورود به هفته سوم مهرماه بزرگ‌ترها بیشتر درگیر این بیماری شدند، افزود: متأسفانه حتی مواردی از بستری به علت آنفلوآنزای شدید را در بیمارستان‌ها داریم.

صحبتی با بیان اینکه کسانی که سن بالای ۶۰ سال دارند و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و دیابت، فشارخون و بیماری‌های تنفسی و قلبی بیشتر در معرض عوارض ناشی از آنفولانزا قرار دارند، گفت: توصیه می‌شود این افراد توصیه‌های بهداشتی و پروتکل‌های مورد تأکید پیشگیری از کرونا را برای پیشگیری از آنفلوآنزا هم به صورت جدی رعایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه افراد در صوت مشاهده علائم تب، بدن درد، سرفه و غیره به مراکز درمانی و پزشک مراجعه کرده و از خود درمانی پرهیز کنند، افزود: تزریق واکسن برای پیشگیری از آنفلوآنزا بسیار مؤثر و کارآمد است و برای گروه‌های پرخطر تزریق این واکسن در اوایل پائیز توصیه می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریورماه در سطح داروخانه‌ها آغاز شده است، ادامه داد: فرصت تزریق واکسن هنوز هم وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.