معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایجاد پارک علم و فناوری مشترک با عراق بر اساس تفاهم با وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی این کشور، در دستور کار قرار گرفت.

پارک علم و فناوری مشترک ایران و عراق ایجاد می‌شود

به گزارش قدس خراسان، سجاد محمدعلی‌نژاد روز سه‌شنبه و در حاشیه نشست جمعی از رؤسای دانشگاه‌های کشور عراق از پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: ایجاد پارک علم و فناوری مشترک با عراق بر اساس تفاهم با وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی این کشور، در دستور کار قرار گرفت.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تفاهم‌نامه مزبور امروز در پارک علم و فناوری خراسان رضوی با حیدر عبد ضهد، قائم مقام وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق منعقد شده است.

وی بیان کرد: با توجه به علاقه و درخواست‌های بسیار کشور عراق نسبت به راه اندازی پارک‌های علم و فناوری، مقرر شد تا تجربیات خودمان را در اختیار آنان قرار دهیم.

محمدعلی‌نژاد با اشاره به ایجاد کارگروه مشترک برای پیگیری ایجاد پارک‌های علم و فناوری در کشور عراق ادامه داد: بزودی نیز نشست مشترکی در کشور عراق برای انجام هماهنگی بیشتر و انعقاد و امضای تفاهم نامه در این خصوص برگزار می‌شود تا طراحی اکوسیستم فناوری نیز در کشور عراق به مرحله انجام برسد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: کشور ما تجربیات خوبی در حوزه قانون گذاری در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به دست آورده است و انتقال این تجربیات برای ایجاد زیر ساختهای نرم می‌تواند کشور عراق را در سرعت بخشیدن به ایجاد پارک‌های علم و فناوری یاری رساند.

ایجاد پارک‌های بین المللی در دستور کار قرار دارد

وی افزود: ایجاد پارک‌های بین المللی در دستور کار قرار دارد، این اقدام به شرکت‌های دانش بنیان داخلی کمک می‌کند تا محصولات خود را به این کشورها صادر کنند.

محمدعلی‌نژاد افزود: ایجاد اقتصاد مبتنی بر دانش یکی از دغدغه‌های اصلی در کشور است و این موضوع موجب می‌شود تا ما در جامعه بین‌المللی بتوانیم نیازهای خود را برطرف کرده و در بازارهای جهانی حضور یابیم.

محمد علی‌نژاد ادامه داد: برخی اساتید ما شرکت‌های دانش‌بنیانی در پارک‌های علم و فناوری دارند و در واقع تحقیقات پایه را در دانشگاه انجام می‌دهند و در پارک‌های علم و فناوری محصولاتی را بر پایه این تحقیقات، خلق می‌کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری نیازهای کلان کشور را رفع می‌کنند و همچنین ایده‌های کوچکی که می‌تواند در بازار کشور حضور پیدا کند را مورد حمایت قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد، گفت: برخی از این پارک‌ها استانی است و همچنین تعدادی از دانشگاه‌ها، پارک‌های فناوری و پردیس‌های فناورانه ایجاد کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.