سفیر سابق ایران در اردن گفت: در اثر عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت یک هویت جدید پیدا کرده‌اند. این عملیات نشان داد که نیروهای مقاومت از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری پیشرفت زیادی داشتند.

نصرالله تاجیک: نیروهای مقاومت یک هویت جدید پیدا کردند / رژیم صهیونیستی نمی‌تواند اقدامی علیه ایران انجام دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، نصرالله تاجیک سفیر سابق ایران در اردن در خصوص درگیری میان فلسطین و اسرائیل گفت: بحث دفاع مشروع یکی از مباحث حقوق بین الملل است که بسیار هم حائز اهمیت است. دفاع مشروع برای زمانی است که شما مورد تعرض قرار گرفته‌اید و برای دفاع از خودتان از دفاع مشروع استفاده می‌کنید. اما باید گفت اعمالی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد در واقع باعث شده که مردم فلسطین از صحنه زندگی ساقط شوند و این امر از تعارض نیز فراتر است.

وی در ادامه در خصوص شرایط سخت زندگی مردم فلسطین اظهار داشت: در غزه یک زندگی تونلی شکل گرفته است و در آنجا به سختی می‌توان حتی ابتدایی‌ترین نیازهای انسان را تأمین کرد. در کرانه باختری نیز چنین وضعی مشاهده می‌شود و این شرایط واقعاً طاقت فرسا است.

تاجیک افزود: در حال حاضر رژیم صهیونیستی باعث شده که مردم فلسطین در قرن ۲۱ مانند قرون مردم وسطی زندگی کنند و کرامت انسانی خود را از دست بدهند. در حال حاضر دو منطقه کرانه باختری و غزه از هم جدا شده‌اند و غربی‌ها از این ظلم فاحش چشم‌پوشی می‌کنند.

وی در خصوص عملیات طوفان الاقصی بیان داشت: اگر نیروهای مقاومت بتوانند این عملیات را حفظ کنند و مردم نیز پشتیبانی کنند می‌توانند از آن به عنوان یک اهرم قوی استفاده کنند.

سفیر سابق ایران در اردن تاکید کرد: در اثر این عملیات بزرگ نیروهای مقاومت یک هویت جدید پیدا کرده‌اند. این عملیات واقعاً بی نظیر بود و نشان داد که نیروهای مقاومت هم از لحاظ نرم افزاری هم سخت افزاری پیشرفت زیادی داشته‌اند. این عملیات حاصل رفتار نامعقول و نامناسب، زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی و از بین بردن حقوق مردم فلسطین است.

وی در خصوص اتهامات برخی رسانه‌های معاند در خصوص نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی تاکید کرد: ایران همواره حامی معنوی مقاومت و مردم مظلوم فلسطین بوده است اما در این عملیات نقشی نداشته است.

تاجیک افزود: در حال حاضر بخاطر عدم انسجام رژیم صهیونیستی از داخلی ممکن است انگشت اتهام را به سمت ایران بگیرد اما رژیم صهیونیستی نمی‌تواند اقدامی علیه ایران انجام دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.