وزیران دفاع هند و ایتالیا توافق‌نامه همکاری دفاعی-نظامی در حوزه‌های برنامه‌ریزی، تحقیق و توسعه و آموزش‌های نظامی به ویژه دفاع دریایی امضا کردند.

هند و ایتالیا قرارداد همکاری دفاعی-نظامی امضا کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، هند و ایتالیا روز سه شنبه توافقنامه تازه‌ای برای ارتقای همکاری در حوزه های دفاعی از جمله «برنامه ریزی های امنیتی و دفاعی، تحقیق و توسعه، آموزش های نظامی، انتقال اطلاعات در حوزه دفاع دریایی، به اشتراک گذاری اطلاعات دفاعی و همکاری های صنعتی، تولید و راه اندازی کارخانه های تولید ادوات دفاعی و سرمایه گذاری های مشترک» امضا کردند.

این توافق پس از گفتگوهای دوجانبه میان «راجنات سینگ» وزیر دفاع و همتای ایتالیایی وی «گیدو کروستو» در رم به پایان رسید.

در این دیدار، هر دو طرف در مورد مسائل مربوط به همکاری های دفاعی از جمله آموزش، تبادل اطلاعات، تمرینات دریایی و امنیت دریایی بحث و تبادل نظر کردند.

وزارتخانه دفاع هند در بیانیه ای در مورد مذاکرات دوجانبه گفت: تمرکز این توافق بر فرصت های همکاری صنعتی دفاعی بوده است. دو وزیر در مورد ظرفیت های هند و ایتالیا در دفاع و امکان توسعه مشترک گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است: راجنات سینگ پیشنهاد کرده است که تعامل استارت آپ های هندی با شرکت های دفاعی ایتالیایی تقویت شود.

روابط بین هند و ایتالیا در مارس ۲۰۲۳ در جریان سفر «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا به هند به سطح مشارکت استراتژیک ارتقا یافت.

وزیر دفاع هند از ۹ تا ۱۲ اکتبر (۱۷ تا ۲۰ مهر) به ایتالیا و فرانسه سفر کرده است.

راجنات سینگ برای پنجمین گفتگوی دفاعی سالانه با همتای فرانسوی خود «سباستین لکورنو» از پاریس دیدن خواهد کرد. هند و فرانسه به تازگی ۲۵ سال همکاری استراتژیک را جشن گرفتند،

وزارت دفاع هند خاطرنشان کرد: هند و فرانسه از روابط دفاعی دوجانبه عمیق و گسترده از جمله همکاری های صنعتی قابل توجه برخوردار هستند.

سینگ قرار است در رم و پاریس، با مدیران عامل صنایع دفاعی و نمایندگان ارشد هر کشور در تعامل باشد تا در مورد فرصت های بالقوه برای همکاری های صنعتی گفتگو کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.