مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صنایع معدنی و فولادی باید با هماهنگی و همکاری‌های بین المللی در اقتصاد دیجیتال ورود کنند و تجارب و فناوری‌های جهانی در این عرصه بهره مند شوند. 

صنایع فولادی و معدنی به اقتصاد دیجیتال ورود کنند 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «سید مهدی حاتمیان» روز چهارشنبه در نخستین همایش بین المللی تحول دیجیتال در صنعت فولاد، معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: ورود به اقتصاد دیجیتال تحول آفرین است که نیاز است بخش‌های اقتصادی کشور در این عرصه حضور پیدا کنند.

وی افزود: نگاه زیست بومی هوشمند در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در برنامه هفتم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد دیجیتال باید به سهم ۱۰ درصدی دست یابیم گفت: نیاز است تا به بخش هوشمندسازی در اقتصاد دیجیتال تا افق ۱۴۱۰ دست یابیم تا محصولات بومی تولید شود.

وی ادامه داد: مدل رشد بخش معدن نسبت به سایر بخش ها با رشد ۱۳ درصدی در برنامه هفتم مطرح شده است این امر با ظهور فناوری های نو و دیجیتال سازی اقتصاد محقق خواهد شد.

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه نقش زیست بومی و راهبردی ارتباطات و فناوری ارتباطات در بخش های اقتصادی کشور را با تاکید بر تحول دیجیتال تبیین کرد و گفت: رشد فراگیر اقتصاد دیجیتال نوعی از رشد اقتصادی است که منجر به افزایش سطح رفاه، ایمنی بر خط و توسعه فناورهای در اقتصاد کشور می شود.

حاتمیان خاطر نشان کرد: در بخش‌های مختلف اقتصادی در سطح جهانی به موضوع دیجیتالی اقتصادی پرداخته و با تامین زیرساخت‌های فناوری، افزایش ارزش افزوده و کاهش هزینه‌ها رقم خورده است.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش بین المللی تحول دیجیتال در فولاد، معدن و صنایع معدنی امروز ۱۹ مهر ماه توسط ایمیدرو و بنیان نوآوری هوش مصنوعی در سالن همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است.

جدیدترین پیشرفت‌ها در تحول دیجیتال و صنعت نسل چهار و پنج در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این همایش بین المللی به بررسی چالش‌ها، راه حل‌ها و فرصت‌های DT در فولاد و معدن و پایداری و بهره‌وری آن توسط اساتید مجرب و متخصص داخلی و بین المللی می‌پردازد.
رویکردهای این رویداد بهره‌وری و پایداری صنعت فولاد، معدن و صنایع معدنی در سایه تحول دیجیتال (راهکارها و چالش‌ها) است. در حاشیه این همایش، پاویون اختصاصی ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در زمینه کاربرد هوش مصنوعی در صنعت برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.