مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از وقف یک ساختمان برای ایجاد مرکز پرتودرمانی و مرکز ناباروری در استان توسط زوج مازندرانی مقیم آمریکا خبرداد.

وقف زوج مقیم آمریکا برای طرحی بهداشتی در مازندران

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حیدر ابراهیمی جناسمی روز چهارشنبه در همایش یاوران وقف و تجلیل از دست اندرکاران حوزه وقف و بقاع متبرکه شهرستان آمل افزود: دکتر ملک پور و همسرش واقف نیک اندیش چهار طبقه از این ساختمان پنج طبقه واقع در بهشهر را برای ایجاد مرکز پرتودرمانی و مرکز ناباروری اختصاص دادند.

وی با بیان این که، آنان طبقه پنجم این ساختمان را نیز پس از زندگی خود وقف کردند تا عواید آن به امور خیریه اختصاص یابد، گفت: بیمارستان فوق تخصصی سرطان درچالوس از محل یک موقوفه درپایتخت در این شهرستان احداث می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از دستور ویژه رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای ساخت یک بیمارستان تخصصی سرطان و آزمایشگاه های جانبی آن درشهرستان چالوس در غرب مازندران خبر داد و گفت: هزینه های ساخت این بیمارستان از محل یک موقوفه که در تهران واقع شده تامین می شود و بنا به نیت واقف درشهرستان چالوس انجام وهزینه خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی افزود: مراحل اداری برای واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی و انتقال اسناد آن از سوی ثبت اسناد درحال انجام است که پس از پایان این فرایند ادارای، ساخت بیمارستان نیز شروع خواهد شد.

وی اظهارداشت: با توجه به نیازهای روزجامعه ازجمله فناوری های جدید، دانش بنیان ها، حوزه های بهداشتی ودرمانی، تحصیل، آموزشی ورفاهی، مسکن وازدواج جوان ها انتظار هست که خیران وافراد نوع دوستی که توان مالی دارند، درزمان حیات خود بخشی ازمال ویا مازاد مال خود را وقف کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.