۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 923782

قیمت طلا امروز، پنجشنبه به بالاترین حد دو هفته اخیر رسید زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا به دلیل رویکرد محتاطانه فدرال رزرو در مورد نرخ بهره کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر گزارش تورم کلیدی برای شفافیت بیشتر در مسیر سیاست‌های آینده بودند.

طلای جهانی به اوج رفت!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۱۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۲ درصد افزایش به ۱۸۷۷ دلار و ۲۰ سنت رسید که بالاترین سطح از ۲۹ سپتامبر بود و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۸۷۸ دلار و ۲۰ سنت رسید.

شاخص دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا نزدیک به پایین‌ترین حد دو هفته‌ای بود که طلای بدون بهره را جذاب‌تر کرد.

صورتجلسه نشست سپتامبر فدرال رزرو نشان داد که عدم اطمینان فزاینده در مورد مسیر اقتصاد ایالات متحده، سیاست‌گذاران را در ماه گذشته به سمت موضع محتاطانه سوق داد.

برایان لان، مدیر عامل GoldSilver Central سنگاپور گفت: ما تقریباً در پایان افزایش نرخ‌بهره هستیم و احتمالاً آخرین مورد از ۲۵ واحد است که تأثیر قابل توجهی بر بازار نخواهد داشت زیرا تا حد زیادی انتظار می‌رود اما یک چیز مطمئن این است که مردم انتظار دارند که نرخ بهره همچنان بالا بماند، بنابراین قیمت فلزات گرانبها پایین خواهد ماند.

نرخ‌های بهره بالا، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد که همچنان بیش از ۹ درصد از رکوردهای نزدیک به رکورد در ماه مه کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران همچنان احتمال افزایش نرخ بهره را در نشست دسامبر فدرال رزرو ۲۶ درصد می‌دانند.

طبق گزارش رویترز، قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۲.۰۹ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۸۹ دلار و ۷۰ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۱۷۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.