فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مقابله با قاچاق موادمخدر و سرقت دریایی که دغدغه همه کشورهای همسایه است از ماموریت‌های رزمایش محمد رسول الله است.

هدف رزمایش اخیر مرزبانی در خلیج فارس چه بود؟

به گزارش قدس آنلاین، مرزبانی طی ۳ روز اخیر در خلیج فارس و سواحل مکران در دریای عمان رزمایش بزرگی را با همکاری نیروی دریایی سپاه و ارتش برگزار کرد.

مسیرهای قاچاق مواد مخدر بنابر اعلام فراجا در سال‌های اخیر از خشکی به دریا منتقل شده و در سواحل جنوبی قاچاق سوخت و کالا نیز وجود دارد.

سردار سرتیپ احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در حاشیه رزمایش محمد رسول الله که در آب‌های خلیج فارس با حضور سردار رادان فرمانده فراجا برگزار شد با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی منطقه‌ای «محمد رسوالله» در آب‌های خلیج فارس گفت: هدف این رزمایش درواقع رعایت قوانین و معاهدات ۲ و یا چند جانبه با کشورهای همسایه در جنوب خلیج فارس و دریای عمان و انتقال تجربیات ارزنده و ارتقای آمادگی عملیاتی، تقویت امنیتِ فعالیت‌های اقتصادی و وحدت فرماندهی در دریا است.

وی گفت: مقابله با قاچاق موادمخدر و سرقت دریایی که دغدغه همه کشورهای همسایه است از دیگر مأموریت‌های این رزمایش است. افتخار مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی براین است که دنیا مدیون مبارزه بی امانِ ما در بحث مبارزه با موادمخدر، مقابله با انواع قاچاق و کمک به تولید ملی است.

وحدت فرماندهی میان نیروها در دریا اهمیت زیادی دارد

سردار گودرزی گفت: وحدت فرماندهی و هماهنگی بین همه واحدهای انتظامی، خدماتی و نیروهای مسلحی که در دریا و ساحل جنوب کشور وجود دارد، یکی از اهداف برگزاری رزمایش است.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: ایجاد محیطی امن برای فعالیت‌های اقتصادی با همکاری مرزنشینان جزوی از اهداف طراحی شده برای این رزمایش است. افزایش سرمایه اجتماعی در واقع با بهره‌گیری از حمایت و همکاری مرزنشینان وفاداری بوده که در طول ۴۵ سال گذشته به نظام مقدس جمهوری اسلامی اثبات کرده اند.

ارتقای سامانه‌های الکترونیکی و راداری

فرمانده مرزبانی فراجا، اظهار کرد: این رزمایش همچنین مقابله با سرقت دریایی و تهدیداتی که وجود دارد، بهره‌گیری از توان سامانه‌های الکترونیکی و رادارهای عمومی برای بهره‌برداری و عملیاتی کردن و هدفی که شناورهای ما بتوانند در آب‌های انحصاری و اقتصادی سرزمینی امنیت پایداری را به ارمغان بیاورند، را دنبال می‌کند.

سردار گودرزی گفت: این رزمایشات نتیجه مطلوبی که به دنبال دارد این است که ما توانمندسازی واحدها و سیستم‌های نوینی که در اختیار است برای پاسخگویی کارآمد مجموعه دریابانی در حوزه‌هایی که مسؤولیت ذاتی دارد، انجام می‌دهیم.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان مجموعه مرزبانی در ۶ ماهه امسال انواع قاچاق را کشف کرد که هفته گذشته یکهزار و ۳۳۰ تُن آن در استان‌های مختلف کشور به آتش کشیده شد.

سردار گودرزی گفت: باتوجه به حساسیتی که از دیرباز و امروز به لحاظ آرمان گرایی، استقلال طلبی و برگشت به دین، برگشت به حجاب و ام القرای اسلام بودند، در تنگه هرمز ضرورت ایجاد می‌کرد که این رزمایش را برای انتظام ملی و انتظام بخشیدن به دریا برای موضوعات اقتصادی و جلوگیری از تهدیدات دشمن قهار و ارتش تروریسیتی آمریکا، رژیم جعلی و کودک کُشِ موقتِ اسرائیل، هرساله در آب‌های انحصاری، سرزمینی و اقتصادی دریای جنوب و هم در خشکی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری رزمایش به نام محمد رسول الله برای این است که در ماه پرخیر و برکت ربیع الاول قرار داریم، ابراز کرد: براساس دکترین انتظامی کشور سالیانه، نظرات و اقدامات خوبی در بحث کسب تجربه و وحدت فرماندهی در مجموعه انتظامی کشور اتفاق می‌افتد.

وسعت رزمایش در محدوده ۶۴۰ مایل مربع معادل ۲ هزار و ۷۳ کیلومترمربع با تعداد بیش از ۷۷ فروند شناور کلاس‌های مختلف به منظور ارتقای آمادگی عملیاتی درتنگه هرمز و در آب‌های سرزمینی به مرحله اجرا گذاشته شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.