فهرست کلاغ سفید ۲۰۲۳ کتابخانه بین‌المللی کودکان مونیخ رونمایی شد و در این فهرست چهار عنوان کتاب به زبان فارسی از ایران درج شده است.

چهار کتاب ایرانی در فهرست کلاغ سفید ۲۰۲۳  کتابخانه مونیخ

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی شورای کتاب کودک، روز پنجشنبه ۱۲ اکتبر/۲۰ مهرماه از فهرست کلاغ سفید ۲۰۲۳ کتابخانه بین المللی کودکان مونیخ رونمایی شد.

در این فهرست که شامل ۲۰۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان به ۳۹ زبان و از ۵۷ کشور جهان است، چهار عنوان کتاب فارسی از ایران نیز درج شده است که شامل «آفتاب مهتاب چه رنگه؟» از پروین دولت آبادی با تصویرگری سلیمه باباخان از انتشارات کتاب تاک، «دو سیاره» نویسنده و تصویرگر مسعود قره باغی از انتشارات فاطمی، کتاب‌های طوطی ، «تذکره بادها» نوشته رضا عبدی از انتشارات رسم کودکی، «سیاوش نامه» بازنویسی لیلا میرزایی از انتشارات خردنامه

لازم به یادآوری است که این عناوین از میان کتاب‌هایی که اطلاعات آنها در بازه زمانی زمستان ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۱ از سوی ناشران، نویسندگان و تصویرگران، منتقدان ادبیات کودک، شورای کتاب کودک، آژانس‌های ادبی و سایر نهادهای فعال در حوزه ادبیات کودکان ایران به دست کتابخانه رسیده، انتخاب شده‌اند. بدیهی است که هر چقدر تعداد این عناوین بیشتر باشد، امکان انتخاب آثار با کیفیت تر، همین طور عناوین بیشتر در فهرست نیز فراهم می شود.

بخش فارسی کتابخانه بین‌المللی کودکان مونیخ در پیامی از تمامی دوستان و صاحب نظرانی که با معرفی‌ها و نقدهای خود ما را یاری کردند، همین طور ناشرانی که سخاوتمندانه آثار خود را در اختیار کتابخانه می‌گذارند، سپاسگزاری کرد.

ناشران، نویسندگان، و تصویرگران محترم همچنان می‌توانند جدیدترین آثار خود را دو نوبت در سال ( ماه اکتبر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و بهار هر سال در نمایشگاه کتاب بولونیا) به غرفه کتابخانه تحویل دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.