رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از درخواست معافیت تحصیلی بدون نیاز به مراجعه حضوری با هوشمندسازی سامانه معافیت تحصیلی خبر داد.

درخواست معافیت تحصیلی بدون نیاز به مراجعه حضوری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: یکی از مأموریت‌های سازمان وظیفه عمومی فراجا برای پشتیبانی از سازمان‌های نیروهای مسلح، اعزام مشمولان به مراکز آموزش رزم مقدماتی و رسیدگی به درخواست‌های مشمولان قبل از اعزام به خدمت سربازی است‌.

وی افزود: معافیت تحصیلی یکی از مسائل مهم است که در قوانین و مقررات کشور ما در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و افراد وقتی به سن قانونی ۱۸ سال تمام می‌رسند یا باید ادامه تحصیل بدهند یا به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند.

سردار مهری بیان داشت: اتفاق مهمی که از پارسال تا کنون افتاده، هوشمند سازی سامانه معافیت تحصیلی است؛ در گذشته افراد زمانی که می‌خواستند پس از اخذ دیپلم به دانشگاه راه پیدا کنند و مشغول تحصیل شوند باید ابتدا به مقرهای انتظامی در سراسر کشور مراجعه می‌کردند؛ اما الان این طور نیست و از طریق هماهنگی که ما با وزارت آموزش پرورش و سازمان سنجش در کشور کردیم همه کسانی که در کنکور قبول می‌شوند، از طریق اینترنت می‌توانند درخواست خودشان را اعلام کنند و بدون مراجعه حضوری به مقرهای انتظامی مسئله معافیت آنها انجام می‌شود.

وی گفت: بیش از ۱ میلیون دانشجو در سطح کشور داریم که در حال تحصیل هستند و مجوز معافیت تحصیلی را می‌گیرند. همچنین در این طرح ما با بیش از ۲ هزار ۵۰۰ دانشگاه این ارتباط را داریم که دانشگاه بعد از انتخاب واحد دانشجو به سازمان وظیفه عمومی وضعیت را اعلام می‌کند و ما به صورت هوشمند تأیید می‌کنیم و معافیت تحصیلی را آنها می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.