مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان تهران گفت: کمبود آب سامانه‌های شرقی تهران با پروژه‌های ساخت ایستگاه‌های پمپاژ، افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و انتقال آب از طریق ابرپروژه رینگ تهران جبران می شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران: رینگ آب‌رسانی تهران کمبود آب سامانه‌های شرقی را جبران می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در بیست و سومین نشست قرارگاه آب استان تهران با اشاره به کمبود ۵۰ میلیون مترمکعبی آب در سامانه‌های شرقی گفت: برای جبران این کمبود، سناریوی افزایش تولید آب در سامانه‌های غربی و انتقال آن به سامانه‌های شرقی از طریق رینگ حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) را در برنامه داریم.

وی افزود: به همین منظور و برای افزایش تاب‌آوری آب تهران، ایستگاه پمپاژ مخزن ۳۱ با توان و تخصص مهندسان شرکت برای انتقال بخشی از آب مازاد سد ماملو و تصفیه‌خانه ششم آب تهران به شمال و شمال‌شرق تهران طراحی و اجرا شده تا آب شرب را به بیش از ۴۰۰ متر در بالا دست پمپاژ کند و هم‌اکنون این پروژه حساس آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

اردکانی‬ با بیان این‌که این ایستگاه پمپاژ حداکثر ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه توان پمپاژ دارد، خاطرنشان ساخت: در نخستین سناریو تعریف شده، حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب از مخزن ۳۱ به بالادست منتقل می‌کنیم تا در صورت کاهش ورودی آب از سد لتیان و لار به تصفیه‌خانه‌های تهرانپارس و سوهانک بخشی از نیاز آبی شمال و شمال شرق تهران را تأمین کند.

مدیرعامل آبفای استان تهران در ادامه با بیان اهمیت قطع انشعاب‌های غیرمجاز به‌منظور حفظ سلامت و کیفیت آب شرب بهداشتی، بر ضرورت پیمایش بوستان‌ها، فضاهای سبز شهری و مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها، مدارس و … تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.