در سال‌های اخیر با روند فزاینده تحمیل کتاب‌های کمک‌آموزشی مؤسسات شناخته‌شده فعال در این حوزه به دانش آموزان توسط معلمان هستیم.

برخی مدارس دروس عمومی را تدریس نمی کنند! / رضامراد صحرایی: اینطور نیست، خانواده ها گزارش دهند

 این موضوع به‌ویژه در مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی بسیار گسترده‌تر است و علاوه بر فشار ذهنی بر دانش‌آموزان هزینه‌های چندمیلیونی بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

این موضوع و چگونگی نظارت بر آن را با وزیر آموزش و پرورش مطرح کردیم.

رضامراد صحرایی در پاسخ به قدس آنلاین گفت: مبنا برای آموزش در مدارس کتاب های رسمی درسی است. مدارس و مراکز غیردولتی هم قانون دارند و این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است. این نوع مدارس در چارچوب این قانون یک شورای سیاست‌گذاری و نظارت دارند که طبق مصوبات آن شورا بر رفتارشان نظارت می‌شود و این نظارت هم جدی است.

وی اضافه کرد: ما هم در آموزش‌وپرورش به‌عنوان متولی امر نشان داده‌ایم که هیچ مسامحه‌ای با رعایت نشدن قانون نمی‌کنیم.

از سوی دیگر معتقدیم مصوبه راهبردی ضریب تأثیر قطعی امتحانات نهایی در  پذیرش دانشگاه‌ها به‌طورجدی مدارس را به ریل معلم و کتاب، باز خواهد گرداند.

علاوه بر این تدریس هیچ کتاب کمک‌آموزشی در هیچ مدرسه‌ای بدون مجوز شوراهای مربوطه مجاز نیست  و مدارس باید مجوزهای لازم را برای استفاده از این کتاب ها بگیرند لذا اگر تخلفی وجود دارد و به ما گزارش شود حتماً پیگیری و برخورد می‌کنیم.

حذف تدریس دروس عمومی در برخی مدارس!

یکی از موضوعات دیگری که به تازگی با حذف دروس عمومی از کنکور رخ داده این است که در برخی مدارس دروس عمومی از برنامه درسی و آموزش حذف شده و با این توجیه که تمرکز بیشتری بر دروس تخصصی صورت می‌گیرد دروس عمومی به حاشیه رانده‌شده‌اند.

با اینحال رضامراد صحرایی این موضوع را رد می کند و می گوید: چنین چیزی (درست) نیست. این دروس (عمومی) در امتحانات نهایی تأثیر بسیار زیادی دارند و از امسال نیز هر سه پایه متوسطه دوم امتحان نهایی سراسری دارند و اتفاقاً دروس عمومی عملا تأثیر بسیار جدی در پذیرش کنکوری‌ها در دانشگاه‌ها دارند.

دقت کنید! دروس عمومی در امتحان کنکور سازمان سنجش حذف شده‌اند اما ضریب تأثیر قطعی آن‌ها در امتحانات نهایی وجود دارد و بسیار هم بالا است. درعین‌حال اگر چنین چیزی در مدارس روی می‌دهد ، خانواده‌ها به ما گزارش کنند تا رسیدگی کنیم.

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.