سفارت کشورمان در تاجیکستان با صدور بیانیه‌ای، جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را محکوم و اعلام کرد عملیات «طوفان الاقصی» واکنشی طبیعی به حداقل ۷۵ سال اشغال، تجاوز، جنایت و کودک‌کشی علیه ملت مظلوم و بی‌پناه فلسطین است.

سفارت ایران در تاجیکستان: طوفان الاقصی واکنشی طبیعی به ۷۵ سال جنایت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سفارت ایران در تاجیکستان با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی درباره تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، رژیم اشغالگر اسرائیل و حامیان آن را مسئول وضعیت کنونی دانست.

در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در ارتباط با تحولات اخیر و وضعیت جاری در فلسطین، ضمن تأکید بر حق ذاتی و قانونی مردم فلسطین برای دفاع ازخود و سرزمین‌شان تصریح می‌کند که عملیات «طوفان الاقصی» واکنشی طبیعی به حداقل ۷۵ سال اشغال، تجاوز، جنایت و کودک‌کشی علیه ملت مظلوم و بی‌پناه فلسطین است.

این بیانیه می‌افزاید: رژیم کودک‌کش صهیونیستی  ۱۵ سال است که بیش از ۲ میلیون نفر از ساکنان غزه را در معرض محاصره و محرومیت از ضروریات زندگی خود قرار داده است. عملیات طوفان‌الاقصی حرکت خودجوش مردم و گروه‌های مقاومت فلسطینی همسو با دفاع مشروع از حقوق ذاتی ملت فلسطین بر اساس اصول و حقوق بنیادین بین‌المللی است.

رژیم اشغالگر اسرائیل و حامیان آن مسئول وضعیت کنونی بوده و برای ادامه و تشدید خشونت‌ها و جنایات علیه غیرنظامیان فلسطینی باید پاسخگو باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رژیم آپارتاید و جعلی اسرائیل، از آغاز پیدایش ننگین خود با اشغالگری، نسل‌کشی، نژادپرستی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت عجین بوده و تنها از سال  ۲۰۰۰ میلادی تاکنون بیش از ۲۳۰۰ کودک فلسطینی را کشته‌اند که بیش از  ۳۰۰ مورد آن طی روزهای اخیر انجام شده است؛ آماری که متأسفانه هر روز و هر ساعت در حال افزایش است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان ضمن محکوم کردن جنایات جنگی و اقدامات ضد بشری رژیم اشغالگر صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین، دفاع مشروع و عادلانه جوانان فلسطینی و رزمندگان مقاومت را حاصل زمان‌شناسی، عقل راهبردی آنها دانسته و اطمینان دارد با همت و شجاعت جوانان فلسطینی، ان‌شاءالله «طوفان الاقصی» مقدمه‌ای بر آزادی تمامی سرزمین‌های اشغالی فلسطین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.