جو بایدن قول حمایت بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی را در حالی که این رژیم برای جنگ زمینی در نوار غزه آماده می‌شود، داده است. اما دولت او نگران است که کابینه تل‌آویو برای پیامدهای تهاجم گسترده‌ای که ممکن است در هر لحظه رخ دهد، آماده نیست.

بلومبرگ: آمریکا نگران پیامدهای تهاجم اسرائیل به غزه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، افراد مطلع از موضع دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به شبکه بلومبرگ گفتند که کاخ سفید می‌ترسد که تل‌آویو برنامه‌ای برای آینده غزه پس از تهاجم نداشته باشد و آنها را تحت فشار قرار می‌دهد که فراتر از هدف فوری مقابله با حماس فکر کنند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند تیم بایدن همچنین نگرانی خود را درباره درخواست رژیم صهیونیستی برای تخلیه ساکنان شمال غزه در ۲۴ ساعت ابراز کرده است؛ ضرب‌الاجلی که اتحادیه اروپا و سازمان ملل می‌گویند غیرواقعی است. بلافاصله پس از طرح این درخواست، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اذعان کرد که تخلیه غزه "یک تقاضای غیر منطقی و دشوار" است.

تمایل به حمایت از تل‌آویو در مقابل ترس از آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، موازنه حساسی را که بایدن با آن مواجه است، نشان می‌دهد. عملیات علیه غزه و نداشتن نقطه پایانی مشخص، خطر وقوع بدترین بحران رژیم صهیونیستی در ۵۰ سال اخیر و وقوع بحران منطقه‌ای را ایجاد می‌کند که ایالات متحده و متحدانش تلاش دارند مهار کنند.

نزدیکان بایدن از زیر سؤال بردن علنی استراتژی رژیم صهیونیستی در درگیری علیه حماس خودداری کرده‌اند. اما آنها احتیاط هم پیشه کرده‌اند. بعدازظهر جمعه بایدن گفت که مردم نباید "این واقعیت را فراموش کنند که اکثریت قریب به اتفاق فلسطینی‌ها نیروی حماس نیستند."

مقامات آمریکایی نگران تلفات انسانی در غزه هستند، جایی که هزاران غیرنظامی فلسطینی پس از شنیدن دستور تخلیه، به خیابان‌ها آمدند. آمریکایی‌ها همچنین روی سرنوشت ده‌ها گروگان و حدود ۵۰۰ شهروند آمریکایی که هنوز در غزه هستند متمرکز هستند. یک مقام ارشد دفاعی پنجشنبه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده در مورد چگونگی بازگرداندن گروگان‌ها به تل‌آویو مشاوره می‌دهد. بایدن هم جمعه با خانواده‌های آنها صحبت کرد.

مقامات اسرائیلی فراتر از اینکه برای "نابودی" حماس تلاش دارند، در مورد برنامه‌های خود برای غزه چیزی نگفته‌اند. بلومبرگ گزارش داد، یکی از افسران ارشد سابق ارتش رژیم صهیونیستی که همچنان در ارتباط نزدیک با ارتش است و نخواست نامش فاش شود، گفت: زمانی که جنگ به پایان برسد، اسرائیل ممکن است یک رژیم نظامی موقت ایجاد کند و غزه را به یک نیروی بین‌المللی تحویل دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.