عضو شورای شهر بابلسر درباره تخریب دیوار تاریخی دانشگاه مازندران گفت: دیواره تاریخی دانشگاه مازندران حفظ و پشت آن پیاده‌راه سه متری ایجاد می‌شود.

تیغ بولدزر به دیوار تاریخی دانشگاه مازندران نمی‌خورد

به گزارش قدس آنلاین، در پی اعلام مردمی مبنی بر تخریب عرصه تاریخی دانشگاه مازندران که در تاریخ ۲۹ تیرماه سال ۷۸ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بود، دومان نوعی عضو شورای شهر بابلسر  با بیان اینکه دیواره دانشگاه مازندران ۳۱۳ متر است که ۹۰ متر آن تاریخی است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این سازه تاریخی، این دیواره ۹۰ متری تخریب نخواهد شد.

وی با بیان اینکه درختان این قسمت نیز با توجه به اهمیت منابع طبیعی و فضای سبز حفظ خواهند شد، گفت: قسمتی که دیواره جدید محسوب می‌شود و تاریخی نیست، تخریب شده و به پیاده راه فعلی اضافه می‌شود.

تیغ بولدزر به دیوار تاریخی دانشگاه مازندران نمی‌خورد

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اضافه کرد: کل دانشگاه مرکزی مازندران در محدوده میراثی قرار دارد و هر کاری بخواهیم انجام دهیم باید با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران باشد.

*بنای ساختمان در سال ۱۳۷۸ ثبت ملی شد

همچنین حسن برقی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بابلسر نیز در رابطه با تاریخچه این ساختمان گفت: مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی بابلسر در سال ۱۳۴۹ به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته‌های اقتصاد، حسابداری و امور مالی، اقتصاد اجتماعی و حقوق کار و با نام "مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی" به‌صورت یک مؤسسه غیر انتفاعی در مکان هتل بزرگ بابلسر "ساختمان مرکزی فعلی دانشگاه مازندران" تأسیس شد.

تیغ بولدزر به دیوار تاریخی دانشگاه مازندران نمی‌خورد

وی اضافه کرد: این ساختمان در تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۱۳۷۸ با شماره ثبت ۲۳۵۳ در فهرست آثار ملی و تاریخی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران به ثبت تاریخی رسید.

برقی عنوان کرد: از آنجایی که این ساختمان تاریخی در محدوده  میراث قرار دارد، هرگونه عملیات شهری که در این محدوده بخواهد انجام شود باید با هماهنگی اداره کل میراث و وزارتخانه مربوطه باشد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.