نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مطالبات گندم‌کاران تاکنون پرداخت نشده و برنج نیز روی دست کشاورزان باقی مانده است، گفت: با افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود مخالف بوده زیرا کود کشاورزی در شرایط کاشت بسیار مؤثر است.

نوروزی: با افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود مخالف هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رحمت‌الله نوروزی نماینده علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه ۲۳ مهرماه در تذکری در خصوص قیمت کود کشاورزی، گفت: سه استان شمالی در هفته گذشته خدمت آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور بودیم، در سالی که شعار آن رشد تولید و مهار تورم است چرا قیمت کود را ۳۰ درصد افزایش داده‌اند. همکاران عزیز ما در حال تصویب برنامه هفتم توسعه هستیم لذا از دولت درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم.

وی با بیان اینکه کشاورزان پول خرید کود کشاورزی را ندارند، افزود: با توجه به مکاتبات رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع مجلس، ما نه تنها نتوانستیم پول گندکاران را تا پایان مهر با توجه به قول سران سه قوه بدهیم بلکه برنج نیز روی دست کشاورزان باقی مانده است.

این درحالی است که، مجری طرح خودکفایی گندم گفته است: شنبه ۱۵ مهرماه حدود پنج هزار میلیارد تومان از طلب کشاورزان به حسابشان واریز شده و نیز در روز جمعه ۱۴ مهر ماه ۱۱ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان، از مابقی مطالبات پرداخت شده است و تا پایان این ماه نیز واریزی مطالبات گندمکاران ادامه خواهد داشت.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان تأکید کرد: با وجود این مشکلات، قیمت کود را هم افزایش داده‌اند در حالیکه کود کشاورزی در شرایط کاشت، داشت و برداشت بسیار مؤثر است. همچنین ما استانی هستیم که اقتصادمان کشاورزی بوده و معیشت ما از راه کشاورزی می‌گذرد.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.