معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از شرکت کنندگان جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» لاهیجان گفت: در سال های آینده این جشنواره باید در سطح منطقه‌ برگزار شود و پذیرای هنرمندانی از سایر کشورها نیز باشیم.

معاون وزارت فرهنگ: جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» پذیرای هنرمندان خارجی باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمود سالاری در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان که شامگاه شنبه در سالن حزین لاهیجی دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد اظهار کرد: وظیفه داریم این جشنواره را در سال های آینده به گونه ای برگزار کنیم که در منطقه بدرخشد و با همدلی و وفاق مسئولان استانی و شهرستانی این مهم به زودی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به دومین جشنواره پانتومیم زنجان و شگفتی مهمانان خارجی آن جشنواره در نتیجه توانمندی هنرمندان کشورمان، خاطرنشان کرد: هنرمندان سایر کشورها باید از نزدیک شاهد وفاق و همدلی بین مسئولان و هنرمندان کشورمان باشند.

سالاری همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی افزود: این روزها قلب انسان ها با دیدن تصاویر مردم مظلوم غزه و فلسطین به درد می آید، امیدواریم با دیدن این صحنه های دلخراش که دنیا را تکان می دهد قدر امنیتی که در کنار یکدیگر داریم را بدانیم.

در دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان نمایش‌های شما آهویی با روپوش قرمز دیدید؟، سرباز صفر، بازی علی سوت بلبلی، کفش‌هایم دروغ نمی گویند، تئاتر مجسمه، چند بطری آب برای مراسم تدفین پدر، بود و نبود، انفال، پیوند کوالانسی، خیلی دور خیلی نزدیک، شصت، سه دلقک و نصفی، زندگی با طعم محبت، نذر، این چند نفر، ماهسوگ، لک لکی جون و دوستان مهربون، ساکت، هیولای بوگندو، نارنجی رنگ عشقه و قطار شهری به مدت چهار روز در ۶ نقطه از این شهر برگزار شد.

در این جشنواره گروه های نمایشی از استان های قزوین، اصفهان، تهران، کردستان، خوزستان، خراسان رضوی، بوشهر و لرستان حضور داشتند که از استان گیلان نیز پنج گروه نمایشی از سه شهرستان رشت، آستانه اشرفیه و لاهیجان شرکت کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.