نمایندگان مجلس امروز در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، وزارت نفت و راه و شهر سازی را به ایجاد توسعه زیر ساخت‌های صادراتی برای تسهیل امر صادرات کالاهای داخلی مکلف کردند.

وزارت نفت و راه و شهرسازی مکلف به تسهیل صادرات کالاهای داخلی شدند

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (۲۳ مهر) مجلس شورای اسلامی نمایندگان در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بندهای (الف) و (ب) و صدر ماده ۵۸ موافقت کردند.

این ماده با ۱۴۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و هشت رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

این ماده به منظور افزایش رقابت پذیری‌ گذر (ترانزیت) از مسیر ایران نسبت به مسیرهای رقیب، اقدامات زیر انجام می‌شود:

الف- مشوق‌ها و حمایت‌های موضوع قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی مصوب ۱۳۸۷/۲/۱۵ تا پایان برنامه تمدید می‌شود.

ب- وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی حسب مورد مکلفند با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه، بانک مرکزی و شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی نسبت به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صادراتی نظیر تأسیسات برون ساحلی (آفشور)، مراکز بارانداز و فضاهای مسقف برای تسهیل صدور کالاهای ایرانی و تأمین امنیت صادرکنندگان اقدام نمایند.

در ادامه بررسی ماده ۵۸ این لایحه، نمایندگان با بند (ت) این ماده نیز با ۱۶۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند (ت) ماده ۵۸ این لایحه  وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور افزایش رقابتپذیری گذر (ترانزیت) از مسیر ایران نسبت به مسیرهای رقیب با کاهش زمان و هزینه برای تحقق هدف مذکور در ماده (۵۶) این قانون، سایر مشوق‌ها و حمایت‌ها را پس از تصویب هیأت وزیران به مرحله اجرا گذارد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.