با گذشت حدودا ۱۴ سال از به سرقت رفتن سیم های تلفن ثابت در مرکز شهرستان گلشن(جالق) و متاسفانه درج چند گزارش از سوی روزنامه قدس و قدس آنلاین متاسفانه مسوولین شرکت مخابرات شهرستان و استان به سرقت رفتن سیم های تلفن ثابت را بهانه قرار داده و برای رفع مشکل مردم در این زمینه همکاری نمی کنند.

سرقت کابل های تلفن و وعده های ۱۴ ساله !

قدس آنلاین-گروه استانها-حسین سپاهی:

شهر مرزی گلشن در ۷۵ کیلومتری شهرستان سراوان واقع گردیده که جمعیت آن ۴۰هزار نفر می باشد، شهر مرزی گلشن ۱۳۰ کیلومتر با کشور پاکستان هم مرز است و  از سال ۱۳۸۶ به بعد در چندین جای شهر سیم های مخابراتی را سارقین به سرقت بردند که بعد از سرقت سیم ها و قطعی تلفن، مردم با مراجعه به مسوولین ذیصلاح خواستار کابل کشی بصورت زمینی و وصل تلفنهای ثابتشان شدند که علیرغم مراجعات و پیگیریهای مکرر مردم از سوی مسوولین شرکت مخابرات شهرستان و استان متاسفانه شرکت مخابرات شهرستان به سرقت رفتن سیم های تلفن را بهانه قرار داده و برای رفع مشکل مردم در این زمینه همکاری نمی کند.

تلفن های ثابت و همراه از امکانات ضروری در زندگی مردم به شمار می روند البته در این بین با گسترش تلفن همراه، نقش تلفن ثابت روز به روز کمرنگ تر شده اما هنوز که هنوز است به عنوان یکی از ضروریات زندگی بشمار می رود و همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است چون بدون تلفن ثابت نه می توان از اینترنت  و نه از کارتخوان ها استفاده کرد که اگر  با خرید وایفای های سیار و کارتخوان های سیار این مشکلات را برطرف نمایند باید در قبال آن مردم هزینه های زیادی را متحمل شوند بطوریکه حتی قطع چند ساعته تلفن ما را با مشکل مواجه می کند چه برسد به قطع چندین ساله .

مهیم امراء  یکی از شهروندان شهرستان گلشن در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه باینکه کابل های مخابرات هوایی بودند و به سرقت رفتند متاسفانه باتوجه به پیگیری های چندین ساله مردم در این رابطه از سوی  مسوولین ذیربط شرکت مخابرات شهرستان و استان در زمینه کابل کشی بصورت زمینی هیچگونه اقدامی تا به اکنون صورت نگرفته است.

وی افزود: ما مردم شهرستان مرزی گلشن(جالق) از مسوولین مخابرات شهرستان و استان خواستار توجه ویژه به این مهم هستیم.

محمد سپاهی یکی از دیگر شهروندان و یکی از مغازه داران این شهرستان هم گفت: با توجه به قطع شدن خطوط تلفن ثابت در اکثر نقاط شهر ما کسبه با مشکل مواجه شده ایم درصورتی که اکثر دستگاه های کارتخوان وابسته به خطوط تلفن ثابت هستند و با قطعی تلفن ثابت  دستگاه های کارتخوان کار نمی کند و اکثر مشتریان بوسیله کارت مبالغ خرید خود را می پردازند.

وی گفت:جا دارد مسوولان مخابرات وعده های سر خرمن خود را کنار گذاشته و اقدام به انتقال زمینی کابلها نمایند تا دیگر شاهد به سرقت رفتن کابل ها و قطع تلفن های ثابت نباشیم و مسوولین شرکت مخابرات به سرقت رفتن کابلها را دیگر بهانه نکنند وهمچنین ما مغازه داران توان اخذ کارتخوان سیار از بانک ها  بدلیل هزینه بالا و سپرده گذاشتن وجه را نداریم.

مولوی احمد سپاهی رئیس شورای حل اختلاف،رئیس خانه سازش،امام جمعه منطقه سورو شهرستان گلشن و سرطایفه قوم سپاهی، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سرقت کابل های مخابراتی حدودا در ۱۴سال اخیر بزرگترین مانع در توسعه و خدمات دهی ارتباطی به مردم این شهرستان مرزی شده است.

سپاهی یکی از مهمترین مشکلات در این شهرستان را سرقت کابل ها دانست و گفت :با توجه به پیگیری های مکرر مردم از سوی شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان سالها پیش نمایندگانی جهت بازدید و رفع این مشکل به شهرستان گلشن آمدند و پیشنهاد هایی از سوی مخابرات استان به مردم اعلام نمودند و بیان داشتند اگر مردم با مخابرات همکاری و اقدام به حفر چاله نمایند مخابرات استان آمادگی خود را جهت کابل کشی بصورت زمینی  اعلام می دارد.

مولوی احمد سپاهی گفت: چندین بار در حضور مردم و بخشدار وقت منطقه اعلام آمادگی نمودم تا تمام هزینه های حفر چاله ها از پشت کوه تا منازل سازمانی را شخصا بر عهده بگیرم قرار بر این شد تا ظرف مدت یک هفته از سوی مخابرات نقشه کابل کشی های مخابراتی جهت حفر چاله ها را به اینجانب ارسال دارند که متاسفانه یک هفته به دو هفته و دو هفته به یک ماه و چند ماه بطول انجامید و وعده ای  سر خرمن بیش نبود.

امام جمعه منطقه سورو شهرستان مرزی گلشن گفت: چندین بار با نماینده ای که از سوی شرکت  مخابرات استان به گلشن آمده بود تماس گرفتم و درخواست نقشه جهت حفر چاله ها را نمودم ولی با وعده وعید و جواب سربالا به این موضوع و پیشنهاد خود را پشت گوش انداختند.

مولوی احمد سپاهی با بیان اینکه با گذشت چندین سال از  قطع تلفن های ثابت می گذرد، افزود: میطلبد شرکت مخابرات استان و شهرستان در رابطه با کابل کشی بصورت زمینی اقدام نمایند و مردم مرز نشین شهرستان گلشن نسبت به این بی توجهی مسوولین شرکت مخابرات شهرستان و استان شدیدا گلایه دارند و با توجه به پیگیری های چندین ساله و درج در روزنامه قدس و قدس آنلاین دیگر مردم انتظاری از مسوولان شهرستانی و استانی در این رابطه ندارند چرا که اگر قرار بود تا به اکنون اقدامی از سوی آنها صورت می گرفت در این ۱۴ سال اتفاق می افتاد.

مردم شهرستان مرزی گلشن از مسوولین کشوری ذیربط خواستار پیگیری این مشکل بخصوص اینکه از مسوولان شهرستانی و استانی سوال نمایند، علت چیست که در این ۱۴ سال با توجه به پیگیری های بیشمار مردم هیچگونه اقدامی از سوی شرکت مخابرات صورت نگرفته است؟  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صبوری ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    تو را خدا مسئولین به شهر گلشن سراوان رسیدگی کنید همیشه کابل ها را سرقت میکنه و زندگی مردم و مغازه دارها مختل شده گاز ندارن و مردم باید به سختی دربه در دنبال کپسول گاز باشن یکم مسئولین محترم این قشر مظلوم گلشن سراوان را دریابید بخدا با گاز کشی و خدمات نیک چیزی از مملکت کم نمیشه