نیمی از برنامه هفتم توسعه در۲۴ جلسه مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

بررسی برنامه هفتم توسعه در۲۴ جلسه به نیمه راه رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، طبق قانون، برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه باید در سال ۱۴۰۰ مصوب می‌شد تا بلافاصله بعد از اتمام برنامه ششم توسعه اجرا شود؛ اما این برنامه با تأخیری طولانی آماده شد و مجلس هرساله مجبور به تمدید برنامه ششم توسعه شد.

سرانجام برنامه هفتم توسعه در سال جاری تقدیم مجلس شد و اولین جلسه بررسی برنامه هفتم توسعه در روز دوشنبه سوم مهرماه در مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور ۲۲۸ تن از نمایندگان آغاز شد.

آنچه به عنوان لایحه برنامه هفتم توسعه تنظیم و رونمایی شده است در قالب ۲۴ فصل بوده است و نگاه اصلی در برنامه مذکور حل مشکلات و ناترازی های کشور و توجه به توسعه است. ناترازی های مهمی که در زمینه بودجه عمومی دولت با آن روبرو بوده و مستلزم اصلاح ساختار بودجه کشور است . 

  مجلس امروز در حالی وارد بیست و چهارمین جلسه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشورشد که نمایندگان در هفته‌های گذشته بعضاً در ۲ نوبت صبح و عصر در صحن علنی مجلس این برنامه را بررسی کردند. 
 وکلای ملت تاکنون ۵۹ ماده از ۱۱۷ ماده لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور را که  نصف این برنامه است را بررسی کرده‌اند. 
 طی بیست و سه جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی‌، برخی مواد نیز به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارجاع شده است. 
لازم به ذکر است که تعداد زیادی از نمایندگان نیز در طول این جلسات غیبت داشته‌اند که در پنجم مهرماه حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس وقت جلسه مجلس به آن‌ها انتقاد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.