مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه‌ای خزر در ۲۷ مهرماه و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چالوس خبر داد.

اختتامیه جشنواره رسانه‌ای خزر ۲۷ مهرماه در چالوس برگزار می‌شود

احسان آهنگر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه در حاشیه این جشنواره دو نشست رسانه‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: نشست رسانه‌ای اول با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح پنجشنبه با حضور فعالان رسانه‌ای استان‌های شمالی(مازندران، گیلان و گلستان) برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: نشست رسانه‌ای دوم نیز در راستای "نقش رسانه در بهینه‌سازی مدیریت شهری" با حضور شهرداران استان‌های شمالی  بعدازظهر پنجشنبه برگزار می‌شود.

آهنگر با بیان اینکه درصدد حضور خبرنگاران کشورهای حاشیه خزر در مراسم اختتامیه بودیم که میسر نشد، گفت: از خبرنگاران خارجی حاضر در کشورمان دعوت بعمل آوردیم تا در چالوس حضور یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه در سینما جهان‌نما چالوس میزبان خبرنگاران رسانه‌های گروهی خواهیم بود، افزود: ۲۰ اثر برتر ترجمه و به دبیرخانه بین‌المللی جشنواره در شهر آستاراخان روسیه ارسال شد.

آهنگر در پاسخ به سوال خبرنگارما مبنی بر چرایی برگزاری ۳ جشنواره رسانه‌ای پیش‌رو در شهرستان چالوس توضیح داد: متاسفانه شهرداری و شوراهای سایر شهرها در برپایی جشنواره‌های رسانه همکاری ندارند و در مقابل متولیان شهری در غرب مازندران، استقبال خوبی از اینگونه برنامه‌های رسانه‌ای دارند.

تدوین سند فرهنگی مازندران

وی با تاکید بر ساماندهی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های رسانه‌ای، از تدوین سند فرهنگی استان خبر داد.

آهنگر با بیان اینکه ۵ مساله اولویت‌دار فرهنگی استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در  شورای فرهنگ عمومی استان بررسی خواهد شد، اضافه کرد: در صورت تصویب موارد مذکور در شورای فرهنگ عمومی، مصوبات باید به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان برسد.

متولی دستگاه فرهنگ و هنر مازندران ادامه داد: باید به سمت حمایت‌های فعل‌محور که به تولید محتوا و توسعه مخاطب منتج شود، برویم و توزیع عادلانه حمایت‌ها نیز باید اتفاق بیفتد.

آهنگر با اشاره به اینکه جریان‌سازی نیاز به یک شبکه قوی دارد بر تحقق جبهه رسانه‌ای تاکید کرد.

ارائه ۳۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای خزر

همچنین مهدی جویباری عضو هیات‌مدیره خانه مطبوعات مازندران ترکیب آثار ارسالی را اینگونه اعلام کرد: از ۳۳۰ اثر ارائه شده در بخش اصلی، ۴۰ خبر از ۱۸ شرکت کننده، ۱۱۴ گزارش از ۵۲ شرکت کننده، ۳۶ مصاحبه از ۱۹ شرکت کننده، عکس با ۵۳ اثر از ۲۸ شرکت کننده، ۲۸ اثر  چندرسانه‌ای از ۱۲ شرکت کننده، ۱۲ اثر در قالب صفحه‌آرایی از ۶ شرکت کننده، ۵ کاریکاتور و طنز از ۳ شرکت کننده  و ۵۳ مقاله و یادداشت به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: در بخش ویژه نیز که به مدیریت شهری چالوس، توسعه عمرانی و گردشگری اختصاص داشت، ۲۱ اثر متعلق به ۱۳ شرکت کننده مورد داوری قرار گرفت‌.

جویباری اضافه کرد: ۱۰۲ نفر در سایت جشنواره ثبت‌نام کردند که ترکیب شرکت‌کنندگان به شرح ذیل است: دو نفر از استان البرز، پنج نفر از استان تهران، پنج نفر از استان گلستان، یک نفر از استان خراسان رضوی، ۲۰ نفر از استان گیلان و ۶۹ نفر از استان مازندران.

وی یادآور شد: نتایج نهایی جشنواره بین‌المللی خزر هنوز از سوی دبیرخانه جشنواره در آستاراخان روسیه اعلام نشده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.