تک‌آهنگ «یعنی تو رفتی..» با آهنگسازی اسحاق اسدبیگی و خوانندگی رضا یزدانی منتشر و به زنده‌یاد داریوش مهرجویی کارگردان فقید سینما تقدیم شد.

اثر جدید رضا یزدانی به مرحوم مهرجویی تقدیم شد

به گزارش قدس آنلاین، تک‌آهنگ «یعنی تو رفتی..» با ترانه‌سرایی نیما پوتی، آهنگسازی اسحاق اسدبیگی، خوانندگی رضا یزدانی و تهیه‌کنندگی علی اوجی منتشر شده است.

یزدانی با انتشار این تک‌آهنگ در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «می‌خواستم این ترانه رو به مناسبت روز تولدم که امروزه تقدیمتون کنم، بعد که پریشب اون اتفاق هولناک رخ داد پشیمون شدم و گفتم که انتشارشو بندازم عقب، در آخر دیدم چقدر متن ترانه برای حال و روز این روزهای کابوس وار مناسبه تصمیم گرفتم منتشرش کنم و تقدیمش کنم به داریوش مهرجویی بزرگ.»

وی همچنین نوشت: «این تلخ‌ترین تولدم در همه این سال‌هاست. این ترانه مربوط به فیلم سینمایی آهو به کارگردانی هوشنگ گلمکانی است که قرار بود چهارشنبه اکران بشه و به خاطر قتل داریوش مهرجویی به تاخیر افتاد. کی فکرشو می‌کرد برای در گذشت آقای مهرجویی از واژه قتل استفاده بشه.»

یزدانی خواننده سبک راک و پاپ راک، نوازنده گیتار، گیتار الکتریک، آهنگساز و بازیگر متولد ۲۴ آبان سال ۱۳۵۲ در تهران است، او از نوجوانی فراگیری موسیقی را آغاز کرد و از سال ۱۳۷۷ به صورت جدی فعالیت‌ خود را در این حوزه ادامه داد، یزدانی سال ۱۳۸۰ نخستین آلبوم خود را به نام «شهر دل» منتشر کرد و سال ۱۳۸۹ در فیلم سینمایی «بوی گندم» به کارگردانی محمدرضا خاکی حضور داشت و ترانه‌ای به نام «خلیج فارس» را برای این فیلم سینمایی خواند.

آلبوم‌های «دیوونه خونه مجازی»، «درهم»، «دوئل در آینه»، «ساعت ۲۵ شب»، «ساعتا خوابن» و «خاطرات مبهم»، مجموعه داستان‌ترانه «خاطره قاتله»، تک‌آهنگ‌های «هنوز از دور حواسم به توئه» اثر گروه «وال ۵۲»، «می‌ترسم» تیتراژ فیلم «سه کام حبس» و تیتراژ سریال «خون سرد» از آثار یزدانی است. اشعار ترانه‌های او عمدتاً درون مایه اعتراضی و اجتماعی دارد.

همچنین «حکم»، «رئیس» و «محاکمه در خیابان» به کارگردانی مسعود کیمیایی از جمله فیلم‌هایی هستند که یزدانی به عنوان بازیگر یا خواننده و آهنگساز در آنها فعالیت داشته است.

داریوش مهرجویی نویسنده، یکی از کارگردانان برجسته سینمای ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران متولد سال ۱۳۱۸ بود، وی علاوه بر فعالیت در سینما، به نوشتن رمان و ترجمه نیز می‌پرداخت. در سال ۱۳۹۳ از سوی سفیر فرانسه جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه به او اهدا شد. مهرجویی فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) آمریکا بود.

گاو، هامون، دایره مینا، اجاره‌نشین‌ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان، سنتوری و لامینور از فیلم‌های مهرجویی است.

خانه سینما در پی قتل هولناک این کارگردان سینما از ۲۴ مهرماه به نشانه احترام، سه روز عزا برای اهالی سینما و دوستداران مهرجویی و همزمان با مراسم تشییع نیز یک روز تمام پروژه‌های سینمایی در سراسر کشور تعطیل اعلام کرده است.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مهرجویی و همسرش ساعت ۱۰ روز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه در پهنه رودکی، مقابل تالار وحدت برگزار و برای خاکسپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.