وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طی ٢ سال گذشته در حوزه کتابخانه ها جهش عظیمی شکل گرفته و مشکلات حوزه اداری و ساختار اجرایی نهاد کتابخانه ها حل و فصل شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: جهش‌های عظیمی در حوزه کتابخانه‌ها طی ۲ سال گذشته شکل گرفته است

به گزارش قدس خراسان، محمد مهدی اسماعیلی صبح سه شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با همایش بین‌المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک در مشهد اظهار کرد: کتابخانه های عمومی در سراسر کشور طی ٢ سال اخیر بسیار موفق عمل کرده‌اند و شاهد بالاترین بهره وری در این کتابخانه ها هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طی ٢ سال گذشته در حوزه کتابخانه ها جهش عظیمی شکل گرفته و مشکلات حوزه اداری و ساختار اجرایی نهاد کتابخانه ها حل و فصل شد.

وی گفت: ورود کتابخانه ها به حوزه کسب و کارهای کوچک حرکتی نو در حوزه اقتصاد فرهنگی است.

اسماعیلی تاکید کرد: خروجی این همایش باید ارائه راهکارهای جدید در حوزه اقتصاد فرهنگ به نهاد کتابخانه های عمومی برای سیاست‌گذاری‌های جدید باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز در کتابخانه های عمومی بیش از ده‌ها خدمت ارائه می‌شود و این نهادها تبدیل به مکان‌هایی برای رشد حوزه دانش و پژوهش در کشور شده‌اند.

وی گفت: رئیس جمهور نیز پشتیبانی‌های خوبی از حوزه فرهنگ، ادب و رسانه دارند که قابل تقدیر است.

اسماعیلی بیان کرد: وجود مهمانان خارجی در این همایش و مدیران گروه‌های علمی دانشگاهی در حوزه کتاب و کتابداری بیانگر تاکید بر همکاریهای گسترده در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین گفت: فهرست بلند و سیاهی از کارنامه جنایات صهیونیسم بر علیه مردم مظلوم فلسطین برای همیشه در حافظه تاریخ ثبت شده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با مذبوح ترین اقدامات از جمله قطع آب و برق، ممانعت از ارسال محموله‌های غذایی، انهدام بیمارستانها، کشتن زنان و کودکان و کشتن خبرنگاران بار دیگر چهره خود را نمایان کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از اولین روزی که پا به عرصه حیات گذاشت، قساوت و سنگدلی علیه فلسطینی‌ها داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در روزهای اخیر نیز رزمندگان جبهه مقاومت و فلسطینی حماسه‌های بزرگی آفریدند و روزهای گذشته، روزهای تاریخی و تکرار نشدنی برای جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه آنچه برای جهانیان تازگی دارد، جریان مقاومت است، افزود: نیروهای مقاومت در یک روز بیش از هزار نفر صهیونیست را از بین بردند.

اسماعیلی تاکید کرد: ظلم و تجاوز روا داشته شده به فلسطین جز با نظام عادلانه مبتنی با آرای مردمی اصلاح نمی‌شود و امیدواریم به زودی شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مردم اصیل فلسطین شامل یهودیان، مسیحیان و مسلمانان در همه پرسی باید نوع حکومت خود را انتخاب کنند، اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی روش مذبوحی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.