معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت از ورود بنیاد برکت به ۱۵ هزار روستا و انجام اقدامات اشتغالزایی و خدمات رسانی خبرداد و عنوان کرد: ما تا پایان سال به ۲۰ هزار روستا ورود می‌کنیم و به روستاییانی که می‌خواهند کسب و کاری راه اندازی کنند خدمات رسانی خواهیم کرد.

ورود بنیاد برکت به ۲۰ هزار روستا برای ایجاد کسب و کار

 مرتضی نیازی درباره اقدامات بنیاد برکت در راستای توسعه اقتصاد روستاها اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه تولید در کشور روستاها هستند و ما هم متناسب با رسالت توانمندسازی، از ظرفیت روستاها برای توسعه استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد روستایی، ادبیات و امکانات و الزامات خاص خودش را دارد، افزود: بنیاد برکت با استفاده از الگوهای اشتغالزایی به دنبال حمایت از طرح‌های اشتغالزایی در روستاهاست تا افراد توانمند روستایی بتوانند طرح‌های اقتصادی خود را اجرا کنند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت از ورود این بنیاد به ۱۵ هزار روستا و انجام اقدامات اشتغالزایی و خدمات‌رسانی خبر داد و عنوان کرد: تا پایان سال به ۲۰ هزار روستا ورود می‌کنیم و به روستاییانی که می‌خواهند کسب و کاری را در حد ظرفیت روستایی راه‌اندازی کنند خدمات‌رسانی خواهیم کرد.

وی حمایت از روستاهای دارای ظرفیت پرورش زنبور عسل و تولید عسل را از جمله اقدامات بنیاد برکت برشمرد و گفت: اگر یک نهادسازی و الگوی رفتاری توسط دستگاه‌های ذیربط شکل گیرد روستاییانی که به شهرها و حاشیه شهرها مهاجرت کردند اطمینان پیدا می‌کنند که درصورت بازگشت به روستا از اشتغال آنها حمایت دائمی خواهد شد.

نیازی ادامه داد: مسئله و عامل اصلی که باعث کوچ و مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه شهرها می‌شود بحث اشتغال و امنیت و پایداری معیشت است وگرنه زیرساخت‌ها در روستاها تا ۹۵ درصد وجود دارد.

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت گفت: شورای روستا و دهیار و شورای شهر در شهرهای کوچک می‌توانند در اجرای این طرح‌ها مداخله کرده و به نحو احسن اجرا کنند.

وی با اشاره به توجه بنیاد برکت به زنجیره آبی و زنجیره سبز در روستاهای کشور بیان کرد: زنجیره آبی مربوط به حوزه پرورش آبزیان است که در روستاهای ساحلی دنبال می‌شود و زنجیره سبز هم در گلخانه‌ها و کشت نهال و غیره است اما این همه‌ی مطلب نیست و در کنار توجه به زنجیره‌ها، باید به پتانسیل‌های منطقه و کسب و کارهای مهارت محور نیز توجه داشت چون تلفیق همه این عوامل باعث می‌شود که یک روستا، روستای کامل و پایداری باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.