در پی بمباران بیمارستان المعمدانی غزه و کشته شدن ۵۰۰ نفر در فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام شد و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه‌شنبه شب این جنایت را محکوم آن را مصداق بارز نسل‌کشی خواند.

سه روز عزای عمومی / حماس: کشتار در بیمارستان المعمدانی نسل‌کشی است
 به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسانه‌های فلسطینی،حماس خواستار تحرک فوری جامعه بین‌الملل و کشورهای اسلامی و عربی برای توقف جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی و بازخواست و مجازات سران این رژیم به خاطر ارتکاب ۱۱ روز جنایت جنگی علیه مردم غزه شد.

در همین راستا، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال نسل کشی در بیمارستان المعمدانی نوار غزه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کرد که تا این لحظه گزارش‌ها حکایت از شهادت بیش از ۵۰۰ تن دارد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

دفتر مطبوعاتی حماس امروز سه شنبه گزارش داد که طی ۱۰ روز گذشته تقریبا ۲ هزار زن و کودک طی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه شهید شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه در نبرد طوفان الاقصی به مرز ۳ هزار نفر رسیده است.

بیمارستان معمدانی یا "الاهلی العربی" یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های نوار غزه است که در محله الزیتون در جنوب شهر غزه واقع است.

این بیمارستان متعلق به کلیسای المعمدانی (تعمیددهنده یا باپتیست) در فلسطین است و از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های فلسطین به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.