رییس دفتر سیاسی حماس در واکنش به بمباران بزرگ بیمارستانی در غزه و شهادت صدها فلسطینی گفت: «کشتار بیمارستان معمدانی وحشی‌گری دشمن را نشان داد.»

سخنان اسماعیل هنیه در واکنش به جنایت بمباران بیمارستان غزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به بمباران بزرگ بیمارستانی در غزه و شهادت صدها فلسطینی گفت: «کشتار بیمارستان معمدانی وحشی‌گری دشمن را نشان داد و حاکی از شکست مفتضحانه‌ای است که دشمن در برابر مقاومت مبارک فلسطین و دلاورمردان مقاومت متحمل شد. کشتار بیمارستان معمدانی به دیگر جنایات صهیونیست‌ها از زمان اشغال فلسطین اضافه شد.»

هنیه افزود: «دشمن صهیونیستی به هیچ ارزش، قانون و عرفی احترام نمی‌گذارد. کسانی که جنایت بیمارستان معمدانی را مرتکب شدند، همان‌هایی هستند که دست به کشتار صبرا و شاتیلا و جنایت مدرسه بحر البقر زده و اسرای ارتش مصر را به قتل رساندند.»

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: «آمریکایی‌ها که حمایت‌های نامحدودی را از دشمن صهیونیستی به عمل آوردند، مسئول جنایت بیمارستان معمدانی هستند.»

به گفته هنیه، دشمن اگر گمان می‌کند با این کشتارها بر شکست مفتضحانه خود سرپوش می‌گذارد یا ملت فلسطین را تسلیم می‌کند، کاملاً به اشتباه رفته است.

اسماعیل هنیه، همچنین اظهار داشت: «مقاومت ادامه دارد و تنها با بیرون رفتن اشغالگران از سرزمین و مقدسات ما متوقف خواهد شد. مردم فلسطین در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به خیزش سراسری در تمامی شهرها و روستاها و اردوگاه‌ها علیه رژیم اشغالگر دعوت می‌کنم. ملت‌های اسلامی و عربی را به محکومیت گسترده کشتارها و جنایات وحشیانه دشمن صهیونیستی فرامی‌خوانیم.»

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه گفت: «آزادگان جهان، سازمان ملل، شورای امنیت، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی را به محکومیت قاطع این جنایت دعوت می‌کنیم.»

به گفته اسماعیل هنیه، این جنایت یک نقطه تحول و طوفانی خواهد بود که به طوفان الاقصی اضافه خواهد شد.

همزمان با جنایت فراموش نشدنی بمباران بیمارستان غزه و شهادت صدها نفر در این بیمارستان، تظاهرات کنندگان در الخلیل از سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان می‌خواهند وارد عمل شده و در برابر جنایات و کشتارهای صهیونیست‌ها در غزه سکوت نکنند.

همچنین آوارگان فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه در لبنان خواستار اعلان جهاد علیه رژیم صهیونیستی شدند.

پارلمان ترکیه نیز طی بیانیه‌ای بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را قویاً محکوم کرد و آن را جنایت علیه بشریت خواند.

عبدالله دوم پادشاه اردن، در ارتباط با جنایت اخیر صهیونیست‌ها گفت: کشتار بیمارستان معمدانی در غزه جنایتی وحشیانه است که به هیچ وجه نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

همزمان، برخی منابع از درخواست روسیه و امارات برای نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل خبر می‌دهند.

وزارت خارجه عربستان هم با صدور بیانیه‌ای جنایت بمباران بیمارستان معمدانی و همچنین تداوم حملات اشغالگران را به شدت محکوم و از جامعه جهانی خواست دست از استانداردهای دوگانه بردارد و در مقابل اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی موضع بگیرد.

وزارت امور خارجه عراق هم طی بیانیه‌ای بمباران بیمارستان معمدانی در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی را شدیداً محکوم کرد.

ریاست جمهوری سوریه در واکنش به تحولات اخیر در غزه گفت: «آنچه نیروهای جنایتکار صهیونیستی در بیمارستان معمدانی مرتکب شدند، یکی از فجیع‌ترین جنایات علیه بشریت است.» به گفته بشار اسد، این جنایت وحشیانه تنها ما را به یاد جنایات و کشتارهایی می‌اندازد که رژیم اشغالگر بر پایه آن بنا نهاده شد.

مردم مراکش نیز تظاهراتی گسترده را مقابل ساختمان پارلمان این کشور در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی در غزه توسط ارتش جنایتکار «اسرائیل» برگزار کردند.

همزمان با بمباران بیمارستان غزه و شهادت صدها نفر در این حادثه، مردم تونس شبانه به خیابان آمده و تظاهرات گسترده‌ای صورت گرفت.

ساکنان پایتخت اردن و کرانه باختری نیز به خیابان آمده و به این جنایت وحشیانه اعتراض کردند.

برخی اخبار هم از تجمع در برابر کنسولگری رژیم صهیونیستی در شهر استانبول حکایت دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.