نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در راستای پیشگیری از برخی آسیب‌های تهاجمی و طبیعی در جامعه تهیه نقشه آمایشی در این زمینه موثر است.

امام جمعه بوشهر: نقشه آمایشی آسیب‌های اجتماعی تهیه شود

به گزارش قدس آنلاین،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی اظهار کرد: تهیه نقشه آمایش آسیب‌های اجتماعی باعث شناخت منشا و اتخاذ مناسب راهکارهای رفع بومی و عمومی آسیب خواهد شد.

وی با تاکید بر تدوین بانک و اطلس اطلاعاتی قوی از آسیب‌های اجتماعی افزود: بعد از شناسایی آسیب‌ها، مهم‌ترین کار برای بهزیستی به ترتیب پیشگیری ، مدیریت حفظ و سپس درمان است.

امام جمعه بوشهر یادآورشد: مخاطب و جامعه هدف سازمان بهزستی مجموعه‌ای است که آسیب روحی و روانی یا جسمی یا تلفیقی از این امور دیده است به همین دلیل مسئولان در این دستگاه واسطه خیر برای رفع کمبودهای این قشر هستند.

وی ادامه داد: توجه به این قشر در مسائلی چون اشتغال، ازدواج و خدمات مناسب نسبت به فرزندانشان و فضاسازی محیطی برای حرکت آنها بسیار مهم است.

صفایی بوشهری گفت:مهمترین ویژگی مدیریت اسلامی و دانش بنیان در عرصه مدیریت آسیب‌های شخصی و زیستی، پیشگیری در عرصه زیست حیات شخصیت و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام محمدتقی وکیل‌پور مشاور رئیس و مدیرکل دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور نیز به پازل جولان مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کشور اشاره کرد و افزود: دلایل متعددی در این امر دخیل هستند که می توان به شرایط نامناسب اقتصادی، بیکاری، کاهش سطح درآمد خانوار ها، آموزش ناصحیح افراد، زندگی در مناطق کم برخوردار، اعتیاد والدین، طلاق از جمله دلایل بروز آسیب های اجتماعی در جامعه هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.