معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی گفت: در شامگاه پنجشنبه بناست در مساجد سراسر استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی مراسم استغاثه به امام زمان(عج) برگزار شود تا مردم برای پیروزی مردم مظلوم فلسطین و نیروهای مقاومت دست به دعا شوند. 

استغاثه به امام زمان(عج) برای آزادسازی فلسطین در مساجد سراسر خراسان 

حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: در پی حمله وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه که شامگاه سه شنبه رخ داد، مساجد استان خراسان برنامه‌هایی را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تدارک دیده‌اند.  

ادامه داد: محوری‌ترین برنامه در مشهد که به آن تاکید شد، حضور منسجم و پررنگ مساجد محلات مختلف در تجمع محکومیت رژیم صهیونیستی است که چهارشنبه از ساعت ۱۸ در میدان شهدا برگزار می‌شود. 

وی افزود: همچنین در شامگاه پنجشنبه نیز بناست در مساجد سراسر استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی مراسم استغاثه به امام زمان(عج) برگزار شود تا مردم برای پیروزی مردم مظلوم فلسطین و نیروهای مقاومت دست به دعا شوند. برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گرفته تا این مراسم به صورت همزمان در تمام مساجد، علی الخصوص مساجد محوری، برگزار شود. 

احمدنیا با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای برگزاری مراسم استغاثه در سراسر کشور گفت: برنامه‌های دیگری نیز به مساجد استان ابلاغ شده که می‌توانند اجرا کنند. آتش زدن پرچم اسرائیل به صورت همزمان پس از نماز مغرب و عشا، پخش شعار مرگ بر اسرائیل از ماذنه مساجد و قرائت قرآن و تقدیم آن به روح شهدای مظلوم فلسطین از جمله این برنامه‌هاست. علاوه بر این هرکدام از مساجد می‌توانند با ایده‌ها و برنامه‌های مختلف این جنایت را محکوم کنند. 

همچنین در پی محکومیت این جنایت دلخراش، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای غزه در بقاع متبرکه سراسر کشور خبر داد و گفت: تجمع مردمی در اعتراض به کشتار مردم بی‌دفاع غزه و گرامیداشت شهدای مقاومت با عنوان «کربلای غزه»، پنجشنبه ۲۷ مهر بعد از نماز مغرب و عشاء در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود. 

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی متقی افزود: این مراسم در ۵۰۰ بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار می شود. تلاوت قرآن کریم و اهدای ثواب آن به روح شهدای غزه، برگزاری آیین شعرخوانی حماسی با حضور شعرای مقاومت، سخنرانی با موضوع جبهه مقاومت و تشریح ابعاد جنایت رژیم غاصب صهیونیستی و آینده آن و قرائت بیانیه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از جمله برنامه های این مراسم خواهد بود.  

لازم به ذکر است که این مراسم در بقاع متبرکه استان خراسان رضوی نیز همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.