معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: عملکرد موفق شرکت‌های دانش‌بنیان منجر به گردش مالی ۳۵۰ هزار میلیارد ریالی این شرکت‌ها طی سال گذشته در کشور شد که این رقم باید با برنامه‌ریزی مناسب افزایش پیدا کند.

گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان به ۳۵۰ هزار میلیارد ریال رسید

به گزارش قدس خراسان، سجاد محمدعلی‌نژاد روز چهارشنبه در نخستین نشست ملی انتقال تجربه در حوزه تجاری سازی فناوری در پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: باید بتوانیم توسعه مالی و تجاری شرکت‌های دانش‌بنیان را با توسعه بازار و ارتباط با دستگاه‌های بزرگتر که خریدار این دستاوردها هستند، افزایش دهیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بنگاه‌های بزرگ می‌توانند مشکلات خود را در اختیار پارک‌های علم و فناوری قرار دهند و آنها با ایجاد تعامل با شرکت‌های مختلف و ائتلاف آنان با یکدیگر در قالب کنسرسیومی که با استفاده از ابزارهای قانونی در اختیار پارک‌ها قرار دارد، مشکلات بنگاه‌ها را به شبکه دانش و فناوری متصل کنند.

وی اظهار کرد: ایجاد پارک‌های منطقه‌ای و موضوعی می‌تواند فرصت‌های جدیدی را خلق و ارتباط بین بنگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را به خوبی هدایت کند تا ایجاد شبکه سازی منجر به خلق ثروت در کشور شود.

محمدعلی‌نژاد بیان کرد: این انتظار وجود دارد تا پایان نامه‌های دانشگاهی به عنوان یک طرح پژوهشی نگریسته نشود، بلکه به عنوان ایجاد محیطی برای پرورش ایده‌ها برای رسیدن به بازار، مشاوره‌های مناسب را برای رسیدن به خلق ایده‌های موثر در دانشگاه فراهم کند.

به گفته معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سوی دیگر با ایجاد مالکیت فکری ارتباط مناسبی با شرکت‌های فناور و دانش بنیان برقرار شود تا ایده‌ها منجر به حل مشکلات در جامعه و کشور شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز گفت: برخی از شرکت‌های این پارک در سطح بین‌الملل مطرح هستند و توانسته‌اند درصدی از بازار بین‌المللی را از آن خود کنند.

مسعود میرزایی افزود: پیگیری ایجاد پردیس‌های مشترک در دستور کار است و در جدیدترین اقدام قرارداد همکاری برای استفاده از حدود یک هزار متر مربع از دانشگاه پیام نور مشهد به امضا رسید.

وی ادامه داد: این پارک به عنوان تاثیرگزار در حوزه تامین مالی و فناوری در سال گذشته شناخته شد و سعی دارد تا تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد، زیرا توسعه بازار و تجاری‌سازی به عنوان یکی از برنامه‌های پارک برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و فناور است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.