عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در رصدخانه شهری تأکید زیادی بر ارائه آمارهای برخط، صحیح و استفاده از سامانه‌های مختلف داریم و نیازهای ضروری شهر را باید شناسایی و با تکیه بر روش‌های نوین علمی که در رصدخانه تعریف شده، پاسخ دهیم.

«رصدخانه شهری»؛ فرصتی برای پاسخگویی تخصصی به نیازهای شهر

به گزارش قدس خراسان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حمیدرضا محروقی با بیان اینکه شهر به عنوان موجودی زنده، هرروز نیازهای جدیدی را به خود می‌بیند و رسالت مدیریت شهری، پاسخگویی به این نیازهاست، اظهارکرد: برهمین اساس، به منظور پاسخگویی به‌روز، باید شرایط و زیرساخت‌هایی فراهم باشد که با تجمیع اطلاعات و تحلیل جامع آنها، تصمیمات کارشناسی، با پشتوانه علمی و تخصصی گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: همین دغدغه‌مندی موجب شد تا از سال ۹۸ ایجاد زیرساختی با عنوان «رصدخانه شهری» در دستورکار مدیریت شهری قرار گیرد و با تخصیص اعتبارات لازم، از آن حمایت کند.

وی افزود: رصدخانه شهر یک مجموعه ترکیبی سخت ‎افزاری و نرم‎‌افزاری است که می‌‎تواند با توجه و ارزیابی گذشته از یکسو و آینده‌نگاری مشهد از سوی دیگر، دیده‌بانی دقیق‌تری از وضعیت موجود ارائه دهد و در این مسیر برای ایفای نقش موثر خود در منظومه شهری مشهد نیازمند ۲ اهرم راهبردی عمومی مردم و آرا مشورتی نخبگانی باشد.

محروقی با بیان اینکه در رصدخانه تأکید زیادی بر ارائه آمارهای برخط، صحیح و استفاده از سامانه‌های مختلف است، تصریح کرد: نیازهای ضروری شهر را باید شناسایی و با تکیه بر روش‌های نوین علمی که در رصدخانه شهری تعریف شده، به آنها پاسخ داده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در این رصدخانه بیش از ۴۵۰ لایه مطالعاتی قرار داده شده تا تحلیل‌هایی را به مدیران ارشد شهری برای تصمیم‌گیری‌ها ارائه دهد؛ سه رویکرد اساسی رصدخانه شهری مصورسازی داده‌های وضع موجود، تحلیل فضایی و فراتحلیل داده‌ها و پیش‌بینی و آینده‌پژوهی است که امیدواریم رصدخانه شهری در موعد مقرری که پیشتر وعده آن داده شده، یعنی آبان‌ماه به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.