رزمایش عملیات زمستانی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد روز پنجشنبه با محور تجهیزات برف‌روبی و یخ زدایی برای مواجهه با شرایط آب و هوایی خاص برگزار شد.

رزمایش زمستانی فرودگاه مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، رزمایش عملیات زمستانی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدبا هدف ارزیابی و پایش ظرفیت‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت در فرودگاه بین المللی مشهد در آستانه فصل زمستان برگزار شده است.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی در حاشیه این تمرین زمستانی اظهار کرد: در این رزمایش توان‌ تیم عملیات زمستانی‌ از جمله هماهنگی و آمادگی کارکنان واحدهای مختلف فرودگاهی و تجهیزات برف‌روبی و یخ‌زدایی فرودگاه مشهد با حضور دبیر کمیته‌ عملیات زمستانی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ارزیابی شد.

محمود امانی بنی افزود: همچنین در این رزمایش دستورالعمل‌های کمیته عملیات زمستانی حین تمرین و توصیه‌های لازم برای مواجهه با شرایط واقعی برف و بدی آب‌وهوا صادر شد.

وی بیان کرد: کارگاه آموزشی عملیات زمستانی فرودگاه های کشور نیز طی روزهای اخیر به میزبانی فرودگاه مشهد برگزار شد.

مدیر کل فرودگاههای خراسان رضوی افزود: در نیمه دوم هر سال با توجه به تغییر شرایط جوی، فرودگاهها باید بهترین عملکرد را از خود نشان دهند و آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط بحرانی آب و هوایی را داشته باشند.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه «مهرآباد» تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.