گوستاوو پترو رئیس جمهوری کلمبیا پس از چند روز از قطع روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بزودی سفارت کشورش در رام الله افتتاح می شود.

کلمبیا در کرانه باختری سفارتخانه دایر می‌کند

به گزراش قدس نقل از رسانه های عربی، وی افزود که کمک‌های انسان دوستانه را نیز برای نوار غزه خواهد فرستاد تا پس از بازگشایی گذرگاه رفح به داخل غزه منتقل شود.

وی دوشنبه گذشته (۲۴ مهرماه) رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که در صورت لزوم رابطه خود را با رژیم صهیونیستی قطع خواهد کرد.

رئیس جمهوری کلمبیا اظهار کرد: اگر مجبور شویم که روابط با اسرائیل را قطع کنیم، این کار را خواهیم کرد.

وی افزود: ما کشتار دسته‌جمعی را تأیید نمی‌کنیم.

این اظهارات به دنبال آن صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی صادرات سلاح به کلمبیا را متوقف کرد.

ایلی کوهن وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی یکشنبه شب (۲۳ مهرماه) با اعلام این خبر گفت که این رژیم صادرات تجهیزات نظامی به کلمبیا را به خاطر آنچه وی سخنان ضد اسرائیلی رئیس جمهوری کلمبیا خواند، متوقف کرده است.

رئیس جمهوری کلمبیا هفته گذشته نیز محاصره نوار غزه توسط صهیونیست‌ها را با اقدامات نازی‌ها مقایسه و بر جلوگیری از بازگشت نازیسم تاکید کرد.

پترو این سخنان را پس از آن گفت که یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اهانت به فلسطینی‌ها از «محاصره کامل» نوار غزه خبر داد،

رئیس جمهوری کلمبیا ۱۷ مهرماه نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این چیزی است که نازی‌ها درباره یهودیان می گفتند.

وی افزود که اظهارات گالانت مصداق «نفرت‌پراکنی» است و اگر ادامه پیدا کند «هولوکاست دیگری رقم می‌زند.»

رئیس جمهوری کلمبیا گفت: مردم دموکرات نباید اجازه دهند نازیسم خود را در سیاست بین‌الملل احیا کند.

پترو پیشتر نیز با انتقاد از «عادت» رژیم صهیونیستی به بمباران کودکان اعلام کرد: مردم فلسطین یکی از بدترین بی‌عدالتی‌ها در جهان معاصر را تجربه می‌کنند و اسرائیل باید سیاست اشغالگری را کنار بگذارد.

وی با انتشار تصویری از کودکان شهید فلسطینی نوشت: این عکس‌ها مربوط به کودکان فلسطینی است که توسط اشغالگران سرزمینشان به قتل رسیده‌اند. تنها راه خوابیدن کودکان اسرائیلی در شرایط آرامش این است که کودکان فلسطینی در آرامش بخوابند. جنگ هرگز این امر را محقق نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری کلمبیا در جریان سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در انتقاد از رویکرد دوگانه غرب در قبال جنگ قضیه فلسطین اعلام کرد: [کشورهای غربی] به همان دلایلی که از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین دفاع می‌کنند، باید از فلسطین هم دفاع کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.