۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 926308

رییس اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: مردم به هنگام خرید طلا حتما به کُد استاندارد آن شامل عیار، شهر و کارگاه تولیدی توجه داشته باشند چرا که امکان فروش طلا با عیار پایین وجود دارد.

طلای بدون کُد استاندارد نخرید

به گزارش قدس آنلاین، سعید قریشی‌پور  بیان کرد: بدون کُد استاندارد خرید و فروش طلا ممنوع است و کد شناسایی درج شده بر روی طلا نشان دهنده کارگاه تولید کننده آن است و اگر تخلفی در عیار طلا وجود داشته باشد با استفاده از این کد می توان تخلف را پیگیری کرد.

وی افزود: عدد ۷۵۰ درج شده روی طلا یک استاندارد جهانی و به معنای ۱۸ عیار و عدد ۱۰۰۰ به معنای ۲۴ عیار است، برای همین اگر طلا نظارت و کد استاندارد نداشته باشد ممکن است که با عیار پایین تری تولید شده باشد.

قریشی‌پور از بررسی عیار طلاهای بازار توسط اداره استاندارد از سال ۹۲ خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۸۰ قطعه طلا از سطح بازار کرمانشاه جمع آوری و عیار سنجی شد و با اینکه اوایل این حرکت با واکنش منفی بازار همراه بود اما در سال های اخیر شاهد استقبال طلا فروشان از برنامه پایش استاندارد عیار طلا بوده ایم.

به گفته وی کرمانشاه هم اکنون پنج کارگاه فعال سازنده طلا با کد استاندارد دارد در حالی که در گذشته بیشتر طلاها از کارگاه هایی در اصفهان و تهران تولید و وارد کرمانشاه می شد.

قریشی‌پور با اشاره به نظارت اداره استاندارد در این حوزه از مردم خواست در صورت بروز مشکل با تلفن گویای ۴۵۱۷ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.