مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی از حدود ۴۰ هزار خانوار دارای فرزند چندقلو حمایت می‌کند، گفت: خدمات به خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بیشتر بدون در نظر دهک درآمدی ارائه می‌شود.

ارائه خدمات بهزیستی به خانواده‌های دارای فرزندان سه‌قلو و بیشتر

نرجس خاتون اسعدی خلیلی؛ مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که چه تعداد خانواده دارای فرزندان دو قلو و بیشتر تحت پوشش سازمان بهزیستی است، گفت: این سازمان پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن کلیه خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات از این سازمان اقدام کرد.  

وی با اشاره به خدماتی که به این خانواده‌ها از سوی سازمان بهزیستی ارائه می‌شود، ادامه داد: برهمین اساس در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاستهای کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، خانواده‌های دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی یک تا هفت و خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بیشتر، بدون در نظر گرفتن دهک درآمدی می‌توانند تحت پوشش خدمات سازمان قرار گیرند.  

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور به آمار خانوارهای دارای فرزند دو قلو یا بیشتر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد حدود ۴۰هزار خانواده‌های دارای فرزند سه قلو و بالاتر و همچنین خانواده‌های دارای فرزند دو قلوی دهک ۱تا ۷ درآمدی، تحت پوشش این سازمان هستند و از مستمری ماهایانه برخوردار هستند.  

اسعدی خلیلی با اشاره به شرایط ارائه خدمات به این خانواده‌ها تصریح کرد: علاوه بر این این دفتر نسبت به ثبت اطلاعات کودکان واجد شرایط دریافت شیرخشک در سامانه سلامت وزارت بهداشت (جهت دریافت شیرخشک رایگان) اقدام کنند. 

وی با بیان اینکه تمامی خانواده‌های واجد شرایط از کمک هزینه‌های درمانی، تغذیه و… نیز برخوردار می‌شوند، توضیح داد: علاوه براین این خانواده‌ها از کمک هزینه ودیعه مسکن، وام اشتغال و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌گردند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.