وزیر دفاع در گفت‌وگو با وزیر دافع عراق بابیان اینکه انجام عملیات زمینی در غزه اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد گفت: حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی مجوزی برای کشتار بیشتر مردم غزه است.

امیر آشتیانی در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع عراق: حمایت آمریکا ازرژیم صهیونیستی مجوزی برای کشتار بیشتر مردم غزه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگوی تلفنی با «ثابت محمد سعید» وزیر دفاع عراق، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی به‌خصوص حمله به بیمارستان المعمدانی غزه اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با پشتیبانی و حمایت غربی‌ها و آمریکایی‌ها ۷۵ سال ادامه داشته است که اقدامات وحشیانه اخیر آن‌ها به‌خوبی سرشت واقعی این رژیم سفاک را نشان داد.

امیر آشتیانی ادامه داد: اعتقاد جمهوری اسلامی ایران بر این است که عملیات طوفان‌الاقصی و اقدامات رزمندگان حماس در چارچوب دفاع مشروع و مقابله با اشغال سرزمین فلسطین که با تضییع حقوق ملت عزیز فلسطین همراه شده، صورت گرفته است.

وزیر دفاع با اشاره به حضور مردم عراق در محکومیت این حادثه و مواضع محکم مسئولین عراق به‌ویژه نخست‌وزیر این کشور گفت: عراق امروز به‌عنوان محور گفت‌وگوهای منطقه‌ای و عربی شناخته می‌شود و الگو و نماد مبارزه شجاعانه با عادی‌سازی روابط با رژیم صیهونیستی است.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا با ارسال محموله‌های تسلیحاتی و تأمین نیازمندی‌های رژیم صهیونیستی از پایگاه‌های منطقه‌ای خود از این رژیم سفاک حمایت می‌کند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها قطعنامه آتش‌بس را وتو کردند و این به منزله مجوزی برای کشتار بیشتر مردم مظلوم فلسطین است.

امیر آشتیانی افزود: تداوم تحریم غزه و عدم صدور مجوز فوری برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و انسانی منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد و باید دانست که مردم منطقه تحمل ادامه جنایات این رژیم را ندارند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به طرح حمله زمینی به غزه اظهار داشت: ورود نظامیان این رژیم به داخل غزه و انجام عملیات زمینی اوضاع را به لحاظ انسانی و امنیتی پیچیده‌تر خواهد کرد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولتی آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی گفت: این سفرها نشان‌دهنده برنامه‌ریزی آن‌ها برای پیچیده‌تر کردن اوضاع در منطقه است؛ اما آن‌ها باید بدانند که تحمل مسلمانان نیز حدی دارد.

سرتیپ آشتیانی بیداری و وحدت امت اسلامی را در خنثی کردن این برنامه‌ریزی‌ها مؤثر دانست و تشریح کرد: انفعال در برابر رژیم صهیونیستی سبب گستاخی این رژیم سفاک و ستمگر می‌شود و در اولین اقدام می‌بایست خط ارسال کمک‌های بشردوستانه برای زنان و کودکان مظلوم غزه فعال شود.

وزیر دفاع ادامه داد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران آمادگی کمک‌رسانی به مردم غزه از جمله ارسال مواد غذایی دارویی و مداوای مجروحین را دارد.

در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی، «ثابت محمد سعید» وزیر دفاع عراق با بیان اینکه هویت رژیم صهیونیستی از قبل آشکار بود، گفت: جنایت وحشیانه این رژیم اشغالگر در بیمارستان المعمدانی غزه هویت و سرشت ستمگر آن‌ها را برای تمام دنیا عیان کرد.

وزیر دفاع عراق با اشاره به مواضع محکم نخست‌وزیر این کشور در مورد فلسطین یادآور شد: نخست‌وزیر کشور عراق در ملاقات‌های خود در مسکو و ژنو، قویاً جنایات رژیم صهونیستی را محکوم کرده است.

وی با بیان اینکه مواضع دولت عراق در خصوص رژیم صهیونیستی محکم و استوار بر رد هرگونه عادی‌سازی قرار دارد، تشریح کرد: نخست‌وزیر کشور عراق مشغول رایزنی با مقامات کشورهای عربی و اسلامی برای ایجاد اتحاد بین امت اسلامی در راستای کمک به مردم مظلوم و ستم‌دیده غزه است.

ثابت محمد سعید در پایان ضمن تشکر از مواضع محکم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه گفت: جمهوری عراق آماده ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.