مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲، ۳۱ واحد راکد شهرک‌های صنعتی استان مجددا احیا شده است.

احیاء ۳۱ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای خراسان رضوی،جعفر فرشچی طوسی در خصوص راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد استان اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲، ۳۱ واحد راکد شهرک‌های صنعتی استان مجددا احیا شده که در این زمینه رتبه هفتم کشور را داریم.

وی افزود: کمبود نقدینگی، فقدان بازار و مشکلات زیرساختی از بیشترین علل تعطیلی مجموعه‌های تولیدی بوده است.

فرشچی طوسی بیان کرد: از این واحدهای تولیدی احیا شده ده واحد غذائی، دارویی و بهداشتی، ۹ واحد شیمیایی، پنج واحد فلزی، دو واحد سلولزی، دو واحد کانی غیر فلزی، دو واحد خدمات و نیز یک واحد نساجی احیا شده که در شهرک‌های صنعتی مشهد، چناران، کاویان، خیام، فریمان، کاشمر، بردسکن، سبزوار ۱، تربت حیدریه ۱ و تربت حیدریه ۲ واقع شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: احیای مجدد واحدهای تعطیل کمک بسیاری به رونق اقتصادی استان خواهد کرد و یکی از دغدغه‌های ما در نشست‌ها با مدیران واحدهای صنعتی، بررسی مسائل مختلف آن‌ها است که در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و کیمسیون‌های حمایت قضایی مطرح و رفع آن‌ها پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با احیای این واحدهای راکد، ۵۱۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته به چرخه تولید برگشته و برای ۷۲۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

فرشچی طوسی با اشاره به حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از راه‌اندازی واحدهای کوچک و متوسط تصریح کرد: برای ایجاد رونق بیشتر و هرچه بهتر در واحدهای صنعتی و تولیدی استان، مشوق‌ها و دستورالعمل‌های سازمان به صورت برنامه‌ریزی شده در حال انجام است تا واحدها از آن‌ها استفاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.