جشنواره رسانه‌ای رضوی در شرایطی به کار خود پایان داد که بیش از هر زمان نقش رسانه و اهمیت آن برای روشنگری و آگاهی‌بخشی احساس می‌شود. در این دوره چهره‌هایی از رسانه و همچنین کارشناسانی درحوزه رسانه به عنوان داور حضور داشته‌اند. در ادامه گزارش نظرات برخی از این چهره‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

چهره‌های رسانه‌ای درباره جشنواره امام رضا(ع) چه گفتند؟

دکتر خیامی، داور: امیدوار به تولید آثار جهانی

دکتر عبدالکریم خیامی، داور سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) در حاشیه اختتامیه جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با اشاره به رشد کمی و کیفی آثار در این دوره گفت: توفیق داشتم در سه دوره این جشنواره داور باشم و در مجموع شاهد رشد کمّی و کیفی در آثار بودم. تلاش شده موضوع انتخاب شده و یا زاویه نگاه و منظر پرداخت به آن موضوع، تازه باشد و بتواند مخاطب وسیع‌تری را درگیر کند. به لحاظ قالب‌های رسانه‌ای نیز با نوآوری‌هایی مواجه بودیم که در این دوره جذاب بود و جوان‌ترها به دلیل آشنایی بیشتر با فناوری‌های جدید، کار رسانه‌ای خوبی ارائه داده بودند و فکر می‌کنم در مجموع می‌توانیم امیدار باشیم در دوره‌های بعدی آثار جهانی‌تری ارائه شود.

وی گفت: اهل نظر معتقدند در جهان رسانه‌ای شده‌ای قرار داریم. این‌قدر که ما از رسانه‌ها تأثیر می‌پذیریم از دیگر نهادها، گروه‌ها و منابع دیگر پیام دریافت نمی‌کنیم. جهان بیش از اندازه تصویری شده و امروز اگر کسی بخواهد چنین منابع نابی را معرفی کند چاره‌ای ندارد جز اینکه از مسیر هنر عبور کند.

وی با اشاره به همزمانی اختتامیه این جشنواره با جنایات صهیونیست‌ها گفت: از یک منظر در این فیلم‌ها، نماهنگ‌ها، پویانمایی‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و... رأفت امام رئوف و دلدادگی‌ها به ایشان و جبهه ایمانی و جامعه دینی حول این ساحت را می‌بینید که در مقایسه با فجیع‌ترین اتفاقاتی که در تاریخ هر چند صد سال رخ می‌دهد به‌خوبی نشان می‌دهد چه چیزی برحق است. آثاری که با اشک و عشق ساخته شده نشان می‌دهد انسان بودن، فطری بودن و مهربان بودن یعنی چه و می‌توانید آن را با تصاویری که از بیمارستان‌های غزه از کودکان و زنان و مظلومان فلسطین به دست می‌رسد مقایسه کنید و اوج قساوت را ببینید.

محسن برمهانی: جشنواره‌ای رو به جلو

معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از چهره‌های حاضر در اختتامیه بود. وی درخصوص فلسفه اصلی این جشنواره برای مخاطبانش گفت: ما امام رضا(ع) را سلطان ایران می‌دانیم و تمام کشور، نظام و مردم از برکات وجود مضجع شریف ایشان در ایران برخوردار هستند.

محسن برمهانی در ادامه افزود: آثار جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) به مخاطبانش یادآوری می‌کند ما بر سر سفره این امام معصوم(ع) هستیم. بی‌شک توجه هنرمندان به امثال این جشنواره نیز کمک بسیاری به این نگاه می‌کند.

برمهانی بیان کرد: با توجه به آنچه در اختتامیه سومین دوره جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) مشاهده و فهرست آثاری که مرور کردم، به آسانی به پیشرفت جشنواره در این دوره پی بردم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم به‌تدریج جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) به یکی از جشنواره‌های معتبر و حرفه‌ای در حوزه رسانه ملی تبدیل شود.

دکتر مقدم فر: اهالی رسانه در جبهه حق باید مظلومیت‌های مردم فلسطین را نشان دهند

دکتر حمیدرضا مقدم‌فر دیگر داور جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در حاشیه اختتامیه سومین دوره این جشنواره گفت: توفیق داشتم در این چند سال داور باشم؛ آثار دریافتی امسال رشد فزاینده‌ای داشته است. اهالی رسانه اهتمام بلندی داشتند و ارتقای خوبی از نظر کمی و کیفی وجود داشت، اما کافی نیست، چون حرم مطهر رضوی ظرفیت بسیار زیادی دارد و ما هنوز به آن دسترسی پیدا نکرده‌ایم و فکر می‌کنم امروز نه فقط تشیع بلکه دنیا تشنه دانستن و آشنایی با این‌ها هستند و ما اهل رسانه وظیفه داریم ایشان را به دنیا معرفی کنیم.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به قضایای اخیر غزه گفت: ما قبلاً دو جنگ داشتیم، یکی در میدان رزم بود و دیگری در میدان رسانه؛ شما حق و باطل را در هر دو میدان می‌بینید. در میدان رسانه صهیونیست‌ها سعی می‌کردند با دروغ و القای اخبار رسانه‌ای، افکار عمومی را منحرف کنند. از طرف دیگر، میدان رسانه‌های حق‌طلب است که در طرف مظلومیت مردمی که 75سال زیر بار ظلم بودند، قرار دارند. در واقع اقدام حماس اقدامی پیشدستانه بود و در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی گفته بود غزه را با خاک یکسان خواهد کرد.

اهالی رسانه در جبهه اردوگاه حق باید مظلومیت‌های مردم فلسطین و فریب‌های رژیم صهیونیستی را نشان دهند، چرا که رسانه‌های حامی اسرائیل هم کم نیستند و بسیاری در آن‌ها سهام دارند و سعی می‌کنند این دروغ و فریب را به دنیا نشان دهند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس: جریان اصلی رسانه در دنیا اجازه نمی‌دهد صدای مخالف خودش شنیده شود

همچنین دکتر پیام تیرانداز، مدیرعامل خبرگزاری فارس در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: جریان اصلی رسانه در دنیا اجازه نمی‌دهد صدای مخالف خودش شنیده شود. اتفاقاتی که این روزها در غزه افتاد نشان می‌دهد چطور جبهه مقاومت می‌تواند با هم‌افزایی اجازه ندهد جریان اطلاع‌رسانی یک‌طرفه باشد و صدای حقیقت و آزادگی را به گوش مردم و جهانیان برساند.

وی در خصوص کم و کیف آثار ارائه شده به سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: این دوره از جشنواره هم از منظر کمّی و هم کیفی ارتقای قابل توجهی داشت که جا دارد از همه زحمتکشان این جشنواره و همه عزیزانی که آثار خود را ارائه کردند قدرانی کنیم. وی در ادامه افزود: توجه به فرهنگ رضوی و اینکه رسانه‌ها درگیر یک رویداد بزرگ رسانه‌ای شوند در تولید کیفی محتوای رسانه‌ها حائز اهمیت است. برگزاری این جشنواره از فراخوان تا برگزاری و اختتامیه کار بسیار پرزحمتی است و باید به همه کسانی که دست‌اندرکار این جشنواره هستند دست مریزاد گفت.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.