دبیر علمی سومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: این جشنواره آغازی برای سازماندهی رسانه‌های دینی در کشور است.

دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) مطرح کرد: سازماندهی رسانه‌های دینی در پرتو برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

دبیر علمی سومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: این جشنواره آغازی برای سازماندهی رسانه‌های دینی در کشور است.

اکبر نصراللهی در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) که صبح دیروز در سالن نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد، در گفت‌وگو با آستان‌نیوز اظهار کرد: با برگزاری دوره‌ اول جشنواره بازخوردهای خوبی دریافت کردیم به طوری که شاهد عشق، دلدادگی و ارادت خادمان و تولیدکنندگان آثار رسانه‌ای چه باسابقه و چه کم‌تجربه در کنار یکدیگر بودیم.

وی ادامه داد: بنابراین برگزاری جشنواره در دوره بعدی در سطح بین‌المللی ادامه یافت. همچنین در دومین دوره جشنواره بخش رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها نیز به بخش‌های جشنواره افزوده شد.

نصراللهی افزود: ادامه بازخوردهای خوب در دوره دوم موجب شد تا مصمم‌تر سومین دوره این جشنواره را برگزار کنیم، به طوری بخش پویش‌های مردمی در شبکه‌های اجتماعی نیز به بخش‌های جشنواره افزوده شد.

وی گفت: همچنین در دومین دوره جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) آثاری به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو دریافت کردیم که این حوزه در سومین دوره گسترده‌تر شد، به طوری هر عاشق و ارادتمند امام رضا(ع) در هر نقطه از دنیا و به هر زبانی امکان ارسال آثار با محوریت سیره و فرهنگ رضوی به دبیرخانه جشنواره را داشت.

دبیر علمی سومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) تصریح کرد: در مجموع 3 هزار و 751 اثر به دبیرخانه سومین دوره این جشنواره رسید که در دو مرحله با حضور داوران باتجربه کشور براساس شاخصه‌های تعیین شده بررسی و داوری شد.

وی ادامه داد: در حوزه بین‌الملل نیز آثاری از کشورهایی همچون پاکستان، تانزانیا، عراق، امارات و افغانستان دریافت کردیم.

مهم‌ترین شاخصه‌های داوری آثار

نصراللهی از تولید اختصاصی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های داوری آثار جشنواره نام برد و گفت: به عبارتی خالقان آثار باید به سوژه‌هایی می‌پرداختند که متعلق به خودشان و تاکنون کار نشده باشد.

وی افزود: پرداخت اختصاصی یکی دیگر از شاخصه‌های داوری آثار جشنواره بود و براساس آن اگرچه آثاری در گذشته تولید شده است و خالقان آثار در تمام زمان‌ها و مکان‌ها به این سوژه‌ها دسترسی دارند، اما در این میان برای ما نوع بسته‌بندی و روایت‌گری مهم بود.

نصراللهی ازعدم روایت‌گری هنری و بسته‌بندی مناسب به عنوان آسیب‌های آثار تولیدی در حوزه دینی نام برد و بیان کرد: در این جشنواره تلاش شد روایت‌گری در این حوزه به یک تراز حرفه‌ای برسد. همچنین به سوژه‌هایی که مربوط به مناطق خارج از اماکن مذهبی همچون مشهد و قم بود، امتیاز ویژه داده شد.

وجه تمایز جشنواره

دبیر علمی سومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) در خصوص وجه تمایز این جشنواره با سایر جشنواره‌ها گفت: این جشنواره معنوی و به نام مبارک امام رضا(ع) مزین است. همچنین تیم داوری آن دارای اندوخته‌های نظری و تجربی بالایی هستند.

وی تصریح کرد: مهم‌تر آنکه ما این جشنواره را آغازی برای سازماندهی رسانه‌های دینی می‌دانیم؛ چراکه با تعدد بالای رسانه‌های ضددین مواجه هستیم بنابراین شناسایی، شبکه‌سازی، قدردانی و توانمندسازی رسانه‌ها در حوزه‌های دینی باید دنبال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.