۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱
کد خبر: 926809

بیداری اسلامی نوین با محوریت فلسطین

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا

حمله به سفارتخانه ها رژیم صهیونیستی در اقصی نقاط جهان را باید در راستای بیداری اسلامی نوین در فلسطین ارزیابی کرد.

سفارتخانه های اسرائیل در منطقه یکی از اهداف اجتماعات و تجمعات مردمی است که بشدت نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین خشمگین و خواهان قطع رابطه با این رژیم هستند. پیش از این هم در جریان تحوللات موسوم به بهار عربی و بیداری اسلامی در مصر شاهد بودیم که یکی از اهداف اصلی اعتراض کنندگان علیه حسنی مبارک سفارت اسرائیل بود و توسط مردم تسخیر شد. در اردن هم طی این روزها شاهد حمله مردم به سفارت اسرائیل و آتش زدن آن بودیم، لذا طبیعی است که مردم خواهان قطع رابطه با اسرائیل و یا اخراج سفیر آن از کشور خود باشند. اما به هر حال دولتها سعی کرده اند تا حد ممکن افکار عمومی را مدیریت کنند و نگذارند که شرایط به سمت و سوی قطع رابطه با اسرائیل و اخراج سفیر منجر شود. لیکن طبیعی است چنانچه اسرائیلی ها به جنایات خود در غزه ادامه بدهند، بخصوص اگر مردم را از نوار غزه کوچ اجباری بدهند به سمت رفح (شهر مرزی بین مصر و عزه) طبیعتا اجتماعات مردمی و اعتراضاتی که اکنون در دانشگاه های و خیابان های جهان  است گسترده تر شده و به اجتماع بزرگتری کشیده خواهد شد.

در روزهای اخیر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تصمیم به تخلیه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود در چند کشورمصر، اردن، مراکش و بحرین و ترکمنستان  گرفته است.بطوریکه از زمان آغاز جنگ( طوفان الاقصی) این مکان ها تخلیه و کارکنانش به فلسطین بازگشته‌اند. حتی اسرائیل ۲۰ سفارتخانه در سراسر جهان از جمله در قاره اروپا و آمریکای جنوبی را در نتیجه تظاهرات‌های ضداسرائیلی اخیر موقتا تعطیل کرده و به کارکنان دستور داده شده در منزل کارهایشان را انجام دهند.

امروز کشتار وسیع مردم بی گناه غزه موجی از احساسات ضد صهیونیستی را در بین ملت های بیدار منطقه و جهان ایجاد کرده است . هرچند که رسانه های غربی تلاش کردند این کشتار به گوش مردم دنیا منعکس نشود ولی رسانه های مستقل از روز اول جنگ توانستند اخبار غزه را به گوش مردم دنیا مخابره کنند.امروز وجدان و فطرت بشری بیدار شده است. امروز طرف مقابل رژیم صهیونیستی دولت های جهان قرار ندارند بلکه جوانان و نوجوانان آگاه و بیدار قرار گرفته اندرژیم صهیونیستی با نسل کشی، قومیت زدایی و حمله به مراکز درمانی و بیمارستانی چهره پلید خود را به مردم نشان داده است. جریانی که اکنون در فلسطین آغاز شده جریانی نیست که به این سادگی متوقف شود و در نتیجه جنایات اسرائیل بیشتر و متناسب با آن قدرت دولتهای متحد ایالات متحده و غرب ضعیف تر یا حتی دچار فروپاشی می شوند حمله به سفارتخانه ها رژیم صهیونیستی در راستای بیداری اسلامی نوین در فلسطین می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.