رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد گفت: هماهنگی بسیار مطلوبی با شهرداری مشهد برقرار است و در این راستا، بیش از ۸۳ سالن مطالعه در سطح شهر تجهیز و سازمان‌دهی شده‌اند.

 بیش از ۸۳ سالن مطالعه در سطح شهر مشهد تجهیز و سازمان‌دهی شده‌اند

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا بدیع زادگان در دستور کار هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که عصر امروز با حضور مدیران شهری و رؤسای دستگاه‌های اجرایی، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان اظهار کرد: در راستای طرح تحول کتابخانه‌های عمومی، به‌تازگی بخش ویژه نابینایان در کتابخانه‌های استان ایجاد شده که کودکان و نوجوانان می‌توانند از خدمات مخصوص آن در حوزه قصه گویی و کتاب‎خوانی صوتی بهره‌مند شود. بخش‌های ویژه مهاجران، سالمندان و پژوهشگران هم در کتابخانه‌های عمومی تشکیل شده و بنای ما بر این است تا روند متمرکزسازی بخش‌های مختلف براساس اقشار و گروه‌های مختلف استمرار داشته باشد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد گفت: هماهنگی بسیار مطلوبی با شهرداری مشهد برقرار است و در این راستا، بیش از ۸۳ سالن مطالعه در سطح شهر تجهیز و سازمان‌دهی شده‌اند. علاوه بر این، راهبرد ما این است که در سایه تفاهم‌نامه‌هایی که با مدیریت شهری امضا شده، کتابخانه‌ها علاوه بر امانت و سالن مطالعه، کاربری فرهنگسرا نیز پیدا کنند.

وی افزود: به‌طور کلی، در مشهدالرضا(ع)، ۲۹ کتابخانه نهادی و ۲۵ کتابخانه مشارکتی وجود دارد که از این تعداد، ۱۱ کتابخانه فقط در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است. به‌موازات این، در حال حاضر بیش از ۳۰۰ محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی استان برپا شده و از اساتید دانشگاه، شعرا و فرهیختگان گرفته تا عموم مردم در این محافل ادبی حضور مستمر دارند.

بدیع زادگان با بیان اینکه خدمات کتابخانه‌های سیار در پهنه‌های حاشیه شهر و مناطق محروم با استقبال چشمگیر مردم مواجه شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در روستاهای گرجی سفلی و قرقی و هم‌چنین با محوریت بخش‌های رضویه و احمدآباد، کتابخانه‌های سیاری فعال هستند که در زمره پرامانت ترین کتابخانه‌های استان محسوب می‌شوند. علاوه بر این، هماهنگی بسیار مطلوبی با شهرداری مشهد برقرار است و در این راستا، بیش از ۸۳ سالن مطالعه در سطح شهر تجهیز و سازمان‌دهی شده‌اند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد ادامه داد: راهبرد ما این است که در سایه تفاهم‌نامه‌هایی که با مدیریت شهری امضا شده، کتابخانه‌ها علاوه بر امانت و سالن مطالعه، کاربری فرهنگسرا نیز پیدا کنند.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.