رییس هیات اسکواش خراسان رضوی گفت: اسکواش خراسان رضوی با ۹ پله صعوددر رتبه پانزدهم کشور قرار گرفت.

اسکواش خراسان رضوی در کشور ۹ پله صعود کرد

به گزارش قدس خراسان، محمود صادقی اظهار کرد: پارسال جایگاه کشوری این استان در رشته اسکواش رتبه ۲۴ بود و برای ارتقای این جایگاه تلاش خواهیم کرد.

رییس هیات اسکواش خراسان رضوی با بیان این که این رشته ورزشی در ۲ و سال و نیم اخیر و دوره کرونا عملا تعطیل و غیر فعال بود افزود: حدود هشت ماه است که هیات جدید اسکواش کار خود را آغاز کرده و در دوره جدید در شهرهای سبزوار، نیشابور و سرخس فعال شده است.

وی گفت: این رشته ورزشی از سال ۸۲ وارد مشهد شد و اکنون هزار و ۵۰۰ ورزشکار و ۱۲۰ مربی زن و حدود ۸۰ مربی مرد در رشته اسکواش استان فعال هستند.

صادقی افزود: آبان ماه امسال دوره مربیگری سطح یک را در مشهد برگزار خواهیم کرد و مرحله نخست ساخت سالن اسکواش نیز نیمه اول سال آینده در مجموعه ورزشی سجاد مشهد بهره‌برداری می‌شود.

رییس هیات اسکواش خراسان رضوی با بیان اینکه بر خلاف باور عموم اسکواش فقط مختص اقشار مرفه جامعه نیست ادامه داد: برای کلاس آموزشی هزینه ثبت نام حدود ۶ میلیون ریال و راکت مسابقه نیز حدود ۳۰ میلیون ریال است چنان که در بقیه رشته‌های ورزشی مثل فوتبال نیز برای خرید توپ و لباس و کفش همین مقدار باید هزینه کرد.

وی گفت: امسال با برنامه ریزی انجام شده تیم بانوان هیات استان در مسابقات لیگ برتر اسکواش شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.